شناسهٔ خبر: 15923562 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک کارشناس مذهبی: مقام شهدای منا کمتر از شهیدان دفاع مقدس نیست

مشهد- ایرنا- رئیس ستاد ترویج احکام دین حوزه علمیه قم گفت: مقام و جایگاه شهدای منا کمتر از شهیدان دفاع مقدس نیست و آنان میهمانان ویژه پروردگار هستند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام محمد حسین فلاح زاده روز چهارشنبه در جمع خانواده های شهدای خراسانی حادثه منا افزود: این افراد بعد از عرفات از گناه پاک شدند و پاک از دنیا رفتند.
وی وقوع فاجعه منا را برگ ننگینی بر کتاب خفت بار آل سعود دانست و اظهار کرد: مسئولان ذیربط باید دلایل وقوع این فاجعه را تا کشف حقایق آن پیگیری کنند چرا که گویی کشورهای دیگر از این موضوع چشم پوشی کرده اند.
وی با بیان اینکه خود از نزدیک شاهد این فاجعه بوده است گفت: تمام شواهد و قرائن حاکی از برنامه ریزی آل سعود برای کشتار مسلمانان به ویژه زائران ایرانی در منا بوده است.
حجت الاسلام فلاح زاده، اسلام آل سعود را نمونه ای بارز از اسلام آمریکایی دانست و افزود: این رژیم نه تنها حامی مسلمانان نیست بلکه توسط داعش و تکفیری ها جنگ نیابتی علیه مسلمانان به راه انداخته و بازوی اسکتبار برای دشمنی با شیعه و سنی است.
دوم مهر ماه پارسال همزمان با عید سعید قربان هنگام حرکت زائران برای رمی جمرات در اثر بسته شدن مسیر، تجمع بیش از حد و سوء مدیریت مسئولان عربستان سعودی فاجعه ای دلخراش رخ داد که منجر به جان باختن حدود هفت هزار نفر از حجاج شد.
در این سال 64 هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج راهی عربستان شدند که 464 تن از آنان در فاجعه منا به شهادت رسیدند.
استان خراسان رضوی با 99 شهید بیشترین تعداد شهدای کشور را در حادثه منا داشت.
7495 / 6053 خبرنگار: حسین عباسی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم

نظر شما