شناسهٔ خبر: 15915083 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مجلس: دولت قبل، نوسانات شدیدی در اقتصاد ایجاد کرد

اصفهان - ایرنا - رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت قبل در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها مرتکب تخلف و اشتباه شد و نوسانات شدیدی در اقتصاد کشور ایجاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت، حجت الاسلام والمسلمین سید ناصر موسوی لارگانی روز چهارشنبه افزود: دولت قبل در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، برنامه ریزی دقیقی نداشت و مسیر اشتباهی که در دولت قبل برای پرداخت یارانه آغاز شد، همچنان ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه با برداشتن یارانه ها و آزاد سازی قیمت ها در همان سال اول اجرای قانون هدفمندی، تورم به بیش از 20 درصد افزایش یافت، تصریح کرد: اجرای ناصحیح قانون هدفمندی، نوسانات شدیدی در اقتصاد بویژه بازار ارز بوجود آورد.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به سه برابر شدن نرخ ارز در طی سال های اجرای قانون هدفمندی، گفت: قانون هدفمندی با اجرای ناصحیح خود، وضعیت اقتصادی کشور را ناسامان و مشکلات بسیاری برای مردم ایجاد کرد.
موسوی لارگانی با بیان اینکه در قانون هدفمندی یارانه ها مقرر شده بود که دولت از حذف یارانه ها 100 هزار میلیارد تومان درآمد کسب کند، افزود: دولت به این میزان درآمد دست یافت اما هنوز نتوانسته است قانون هدفمندی را به مسیر صحیح خود هدایت کند.
وی با تاکید بر اینکه قانون هدفمندی باید به اقشار آسیب پذیر جامعه کمک کند، تصریح کرد: پرداخت یارانه تنها باید شامل حال افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی شود.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس ادامه داد: انتظار می رود دولت یازدهم در بحث اصلاح مسیر هدفمندی و قطع یارانه دهک های بالا قدم های بهتر و موثرتری بردارد.
موسوی لارگانی با بیان اینکه تخلف در اجرای قانون هدفمندی در دولت قبل اتفاق افتاده و این روند همچنان ادامه دارد، گفت: تخلف دولت قبل در این باره تخصیص همه پول ناشی از هدفمندی و حتی استقراض از بانک مرکزی به پرداخت یارانه نقدی بوده است.
موسوی لارگانی با تاکید بر اینکه ادامه روند توزیع یارانه نقدی، تخلف از قانون است، گفت: طبق قانون هدفمندی یارانه ها، دولت باید در طی پنج سال با شیب ملایم، سوبسیدها را بردارد و به آزادسازی قیمت ها اقدام کند.
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: انتظار ما از دولت یازدهم تسریع در اصلاح مسیر هدفمندی یارانه ها و اجرای این قانون است.
2093 ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
کانال اطلاع رسانی : https://telegram.me/esfahanirna

انتهای پیام /*

نظر شما