شناسهٔ خبر: 1588057 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل:

زنان ۲۳ درصد محصولات کشاورزی اردبیل را تولید می‌کنند

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ۲۳ درصد محصولات کشاورزی استان اردبیل را زنان روستایی و عشایر تولید می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، عدیل سروی عصر امروز در نشست مشورتی با بانوان در استانداری اردبیل اظهار کرد: در کشور 6.5 میلیون نفر از زنان در عرصه تولیدات کشاورزی در مناطق روستایی فعالیت می کنند که در حوزه های مختلف اعم از باغبانی و کشات زعفران و محصولات گیاهان داروی فعالیتی مستمر دارند.

وی فعالیت 8 تعاونی اعتبار خرد زنان و 10 تعاونی زنان روستایی را با 900 نفر اشتغالزایی یادآور شد و گفت: این فعالیت‌ها به شکل مستمر و پایدار انجام شده و تلاش و کوشش بر این است تا از ظرفیت زنان روستایی و خود اتکایی خانوارها استفاده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به سرمایه گذاری 1 هزار و 200 میلیارد تومانی استان اردبلی در قالب شبکه های آبیاری اشاره کرد و افزود: در حال حاضر شبکه سی 5 اردبیل و کانال گذاری دشت مغان و پمپاژ فتحعلی با سرمایه گذاری های خوبی در حال انجام است.

سروی از کشت محصولات آبی در این مناطق خبرداد و گفت: تلاش و کوشش ما  این است تا شبکه های آبیاری و پروژه عظیم دره رود هرچه زودتر تکمیل شده و بهره برداری از این منابع انجام شود.

وی به سهم 17 هزار هکتاری توسعه شبکه آبیاری دشت مغان بر اساس مصوبه سفر رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: عملیات اجرایی در این زمینه آغاز شده و بدون محدودیت این کارها دنبال می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از یکپارچه سازی اراضی با اجرای طرح‌های آبیاری مدرن خبرداد و گفت: آنچه که در این زمینه مهم به نظر می‌رسد بها دادن به کشاورزانی است که در مناطق شمال این استان به امر تولید با ظرفیت بالا مشغول هستند.

انتهای پیام/ج

نظر شما