شناسهٔ خبر: 15873950 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حمله طالبان به مرکز استان «فاریاب» خنثی شد

کابل - ایرنا - منابع افغانستان اعلام کردند که گروه طالبان شب گذشته به شهر «میمنه» مرکز استان فاریاب حمله کردند، اما قادر به تصرف این شهر نشدند و با تحمل شکست ناچار به عقب نشینی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، منابع افغان روز دوشنبه به نقل از مقامات محلی استان فاریاب گزارش دادند که شب گذشته گروه طالبان به پایگاه ارتش و فرودگاه «میمنه» حمله کردند و تلفات سختی را متحمل شدند.
دفتر مطبوعاتی فرماندهی امنیت استان فاریاب با انتشار اطلاعیه ای تصریح کرده است که «حملات تهاجمی طالبان مسلح، به شهرستان های «میمنه»، «قیصار» و «شرین تگاب» این استان، با مقاومت نیروهای امنیتی به عقب زده شد.
بر اساس این گزارش، طالبان نیمه شب گذشته از سه طرف به شهر میمنه حمله کردند و حملاتی به مراکز امنیتی شهرهای قیصار و شیرین تگاب راه اندازی کردند که با مقابله نظامیان افغان، 11 نفر از اعضای طالبان کشته و 16 تن دیگر زخمی شدند.
فرماندهی پلیس استان فاریاب روز گذشته نیز اعلام کرده بود که نیروهای افغان، شهرستان «غورماچ» استان فاریاب را دوباره از طالبان پس گرفتند.
در این حال، «ذبیح الله مجاهد» یکی از سخنگوی گروه طالبان روز دوشنبه ادعا کرد که نه تنها غورماچ در کنترل نیروهای این گروه قرار دارد، بلکه به شهر میمنه و شهرستان قیصار نیز حمله کرده اند.
این سخنگوی طالبان در باره شکست نیروهای این گروه در میمنه و قیصار واکنشی نشان نداده است.
ژنرال «عبدالرشید دوستم» معاون اول رئیس جمهوری افغانستان شب گذشته در گفت و گوی تلفنی به رسانه ها گفته بود که مرکز اصلی غورماچ بدست طالبان است، اما مناطق اطراف آن، پاکسازی شده و تا چند روز آینده تمامی این شهرستان از وجود طالبان پاکسازی خواهد شد.
طالبان هفته گذشته شهرستان غورماچ را به تصرف خود درآورده بودند و در پی سقوط آن، معاون اول رئیس جمهوری برای پاکسازی این مناطق به فاریاب سفر کرد.
ژنرال دوستم در مسیر راه عزیمت به غورماچ با کمین طالبان مواجه و محافظان وی کشته شدند، اما خود وی زخمی شده است. برخی از منابع گفته اند که دو تن از محافظان دوستم کشته شده اند، اما منابع غیررسمی از کشته شدن پنج نفر از محافظان معاون اول رئیس جمهوری افغانستان خبر داده اند.
آساق*291*1610**1663**انتشار دهنده: خسرو حسینی

انتهای پیام /*

نظر شما