شناسهٔ خبر: 15864336 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر راه وشهرسازی:

دستگاه قطع اتوماتیک جریان گاز پس از زلزله درساختمان ها ضروری است

تهران - ایرنا - معاون وزیر راه وشهرسازی و رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و ساختمان گفت: جلوگیری و کاهش خسارت بیشتر از مزیت های استفاده از سیستم های هوشمند دستگاه قطع کن اتوماتیک گاز پس از وقوع زلزله است که امروز بهره گیری از آن در ساختمانها ضرورت دارد.

صاحب‌خبر -

محمد شکرچی زاده روز دوشنبه در حاشیه مراسم رونمایی از دستگاه قطع کن اتوماتیک گاز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: سیستم های این دستگاه به محض وقوع زلزله با توجه به شدت و شتاب آن به صورت اتوماتیک گاز شهری را قطع می کند تا از آتش سوزی و آسیب های احتمالی پس از وقوع زلزله جلوگیری شود.
وی یادآورشد: تجربه نشان داده پس از وقوع زلزله آتش سوزی های گسترده، خسارت بیشتری را بوجود می آورد و کشورهای پیشرفته جهان همواره با استفاده از سیستم های هوشمند در صدد قطع جریان برق، آب و گاز شهری، به منظور کاهش خسارت در مناطق مسکونی و مراکز صنعتی هستند.
شکرچی زاده، عملکرد سیستم های مکانیکی در قطع جریان برق و گاز را در زمان وقوع حوادث درسطح شهرها را خاطرنشان کرد و گفت : کارایی سیستم های مکانیکی در زمان وقوع زلزله در حد متوسط بود، اما استفاده از سیستم های هوشمند اتوماتیک می تواند از بروز خسارت بیشتر جلوگیری کند.
رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و ساختمان تصریح کرد: دستگاه قطع کن اتوماتیک گاز با همکاری این مرکز و یک شرکت دانش بنیان داخلی تولید شده و با انجام آزمایش های لازم، کارایی آن اثبات شده است.
وی افزود: عملکرد این سیستم هوشمند طبق مبحث آیین نامه ایمنی 2800 ساختمان و کمیته های تخصصی مبحث مقرارت ملی ساختمان صورت گرفته و به تایید شرکت ملی گاز ایران نیز رسیده است.
به گفته این مقام مسئول، همزمان با عرضه این محصول به بازار، استفاده از آن در خط لوله برخی از ساختمانها اجباری می شود تا شاهد ارتقای ایمنی ساختمانها در زمان وقوع زلزله و سوانح طبیعی در شهرها باشیم.
شکرچی زاده اضافه کرد: دستگاه مزبور برقی است، اما با قطع برق باطری های آن شروع بکار می کنند تا دستگاه بتواند در زمان مورد نیاز جریان گاز را به صورت اتوماتیک قطع کند
وی خاطرنشان ساخت : می توان از مزایای این دستگاه، برخورداری بخش زیادی از آن با استفاده از توانمندی و تولید داخل یاد کرد.
شکرچی زاده گفت: این دستگاه هوشمند با مطالعات بخش سازه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و با استفاده از تجارب بین المللی تولید شده و انتظار می رود با استفاده از این دستگاه گام های مثبتی در مدیریت بحران و کاهش تلفات سوانح طبیعی از جمله زلزله در کشور برداشته شود.
به گزارش ایرنا،با حضور رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و ساختمان و جمعی از اعضای هیات علمی آن و دست اندرکاران مدیریت بحران شهری از دستگاه قطع کن اتوماتیک گاز رونمایی شد.
اقتصام**1108**1070** خبرنگار: ایرج منصوری ** انتشار دهنده: حسین عضدی فسا

انتهای پیام /*

نظر شما