شناسهٔ خبر: 1578902 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

گزارش

چک تضمین ۴۰۰ میلیارد ینی مرتضوی به زنجانی

صاحب‌خبر -






هر چه سعید مرتضوی موارد اتهامی خود در پرونده‌های مختلف را انکار می‌کند، نمایندگان مجلس بر متخلف بودن وی اصرار دارند و مدارک بیشتری علیه او منتشر می‌کنند. در آخرین نمونه رئیس سابق سازمان تأمین اجتماعی هم موضوع واگذاری شرکت‌های این سازمان به بابک زنجانی را منکر شده و هم قرارداد 150 میلیونی با صدا و سیما برای پخش مراسم شصتمین سالگرد تأسیس تأمین اجتماعی را.
 حسین دهدشتی، عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس برای بررسی پرونده بابک زنجانی درباره ادعای اخیر سعید مرتضوی اظهار کرد: «آقای مرتضوی فرصت نکرد که این شرکت‌ها را واگذار کند ولی تمام قراردادهای منعقد شده تأمین اجتماعی با بابک زنجانی در مدارک تحقیق و تفحص موجود است.» وی به «آنا» گفت: «مرتضوی بدون اجازه سایر اعضای هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی و تنها براساس نظر خود، قراردادهای واگذاری شرکت‌های شستا را با بابک زنجانی امضا کرد لذا قبل از امضای این تفاهمنامه‌ها، در کمیسیون انرژی شنیده بودیم که چنین تفاهمنامه‌هایی در حال انجام است که در این راستا با سازمان تأمین اجتماعی مکاتبه کردیم و گفتیم که مراقب باشید طرف حساب شما پول ندارد چرا که همان زمان پرونده زنجانی در کمیسیون انرژی مطرح بود.» دهدشتی ادامه داد: «در همین زمان تأمین اجتماعی اعلام کرد که بابک زنجانی پول را واریز کرده است که پس از استعلام ما از حساب تأمین اجتماعی در بانک مسکن مشخص شد که هیچ پول قابل برداشتی در این حساب وجود ندارد. لذا اینها کار را متوقف کردند؛ اگر صدای کمیسیون انرژی درنمی‌آمد قراردادها اجرایی شده بود و همه چیز تمام شده بود.»  از سوی دیگر نادر قاضی‌پور، عضو کمیته تحقیق و تفحص از تأمین اجتماعی گفت: «این نظرات مرتضوی فرافکنی است، مرتضوی در نشریه «خورشید» که متعلق به تأمین اجتماعی است، قراردادهای واگذاری را به چاپ رسانده است، حال چگونه می‌تواند همه چیز را انکار کند، نمی‌دانم.»
دهدشتی پیش از این سند قرارداد 150 میلیونی مرتضوی با صدا و سیما برای پخش مراسم شصتمین سالگرد تأسیس تأمین اجتماعی را نیز به رسانه‌ها داده بود. روز گذشته سید رمضان شجاعی کیاسری عضو شورای نظارت بر صدا و سیما هم در همین باره اظهار نظر کرده است. او البته انعقاد چنین قراردادهایی توسط سازمان صدا و سیما را عادی دانسته و تأکید کرده که اگر تخلفی در این بین انجام شده از سوی سازمان تأمین اجتماعی بوده است. وی به سایت پیام نو گفته است: «به هر حال صدا و سیما کسری بودجه دارد و باید یک جوری این خلأ را پر کند. به همین دلیل هم اینجور قراردادها با نهادهای مختلف در حوزه تبلیغات صدا و سیما تعریف شده‌اند و اشکالی ندارد.» شجاعی ادامه داده است: «اگر پولی که آقای مرتضوی داده، اشکال دارد این دیگر مربوط به صدا و سیما نیست. صدا و سیما برای هر تبلیغ یا برنامه مشارکتی که نمی‌تواند برود ببیند که پرداخت‌کننده پولش را از کجا آورده است. آقای مرتضوی نباید این پول را می‌داده، این به آن معنا نیست که صدا و سیما نباید آن را دریافت می‌کرده است. به هر حال پیشنهادی به صدا و سیما شده و آنها هم پذیرفته‌اند. اینجا اگر خلافی صورت گرفته باید یقه کسی را گرفت که پولی را از محل یک کار غیر قانونی و با تخلف هزینه کرده است.»
سید تقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی هم در مورد اظهارات اخیر سعید مرتضوی (مدیرعامل قبلی این سازمان) مبنی بر اینکه در دوره مدیریتش در سازمان تأمین اجتماعی هیچ‌گونه تخلفی انجام نشده، گفت: «هیچ‌گونه تخلفی نشده؟! مجلس شورای اسلامی گزارش تحقیق و تفحص خود را منتشر و در اختیار قوه قضائیه قرار داده و این قوه نیز در حال انجام مسئولیت‌های خود است.»

نظر شما