شناسهٔ خبر: 1578145 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

مهدي خدابخشي به مقام قهرماني رسيد

کسب پانزدهمين طلاي ايران توسط تکواندو

صاحب‌خبر -

تکواندوکار وزن 80- کيلوگرم ايران با شکست نماينده ازبکستان پانزدهمين طلاي کاروان ايران در بازي‌هاي آسيايي اينچئون را کسب کرد.

در رقابت‌هاي تکواندوي دوازدهمين روز از هفدهمين دوره بازي‌هاي آسيايي 2014 اينچئون در فينال وزن 80- کيلوگرم مردان مهدي خدابخشي در يک مبارزه خوب و هوشمندانه 5 بر يک «ماکسيم رافالويچ» ازبکستاني را شکست داد و قهرمان شد.

مدال طلاي خدابخشي پانزدهمين طلاي کاروان ايران در بازي‌هاي آسيايي اينچئون بود.

وي که در اين مبارزه با هوگو و لباس آبي مبارزه مي‌کرد در وقت اول 2 بر 0 پيش افتاد اما در وقت دوم دو اخطار گرفت و يک امتياز از دست داد.

در شرايطي که دو مبارز با احتياط کار را دنبال مي‌کردند خدابخشي پايش را بالاکشيد و ضربه‌اي به بيني حريف خود زد که پس از اعتراض مقانلو و بازبيني فيلم 3 امتياز گرفت و 5 بر يک پيش افتاد.

در وقت سوم خدابخشي پايش را بالا کشيد و يک بار ديگر ضربه را زد که داور باز هم امتياز را نپذيرفت و مقانلو اعتراض کرد که مشخص شد راي داور درست بوده و کارت اعتراض ايران سوخت.

حريف ازبکستاني برنز مسابقات قهرماني آسيا 2014 در ازبکستان را در کارنامه داشت که در همان رقابت‌ها مهدي خدابخشي قهرمان شد.

خدابخشي براي رسيدن به اين مدال در دور اول «بهادر آريه» از نپال را با نتيجه 16بر صفر و در دور دوم «هيدونري اباتا» از ژاپن را 5 بر يک شکست داد و برنزش را قطعي کرد، او در نيمه نهايي هم «فرهود نگماتف» از تاجيکستان را شکست داد و فيناليست شد. در روز اول مسابقات تکواندو، تيم ايران يک مدال طلا توسط مسعود حجي‌زواره و يک مدال برنز توسط سوسن حاجي‌پور گرفت و يوسف کرمي حذف شد. تکواندوکار وزن 80- کيلوگرم ايران بعد از کسب طلاي بازي‌هاي آسيايي اينچئون،گفت: خوشحالم که با اين طلا دل يک ملت شاد شد.

مهدي خدابخشي، اظهار کرد: براي کسب اين طلا ماه‌ها در اردو بودم و تمرينات بسيار سختي را انجام دادم. تمام تمرکزم روي کسب مدال بود و خدا را شکر با خوشرنگ‌ترين مدال کارم را به پايان رساندم و از اينکه دل يک ملت شاد شد من هم خوشحالم.

وي افزود: سطح برگزاري بازي‌هاي آسيايي کمتر از مسابقات جهاني نيست و حريفان قدرتمندانه ظاهر شدند و هيچکس از پيش بازنده نيست. همه مي‌آمده‌اند که بهترين نتيجه‌ را بگيرند.

خدابخشي يادآور شد: هدف بعدي‌ام حضور در بازي‌هاي المپيک ريو است و براي رسيدن به اين هدف تمام تلاش خود را انجام مي‌دهم.

امروز در سومين روز مسابقات تکواندوي بازي‌هاي آسيايي تيم ايران دو نماينده دارد که طبق برنامه در وزن 67- کيلوگرم بانوان شکرانه ايزدي در دور اول استراحت دارد و در دور دوم با برنده نمايندگان نپال و ماکائو مبارزه مي‌کند. در وزن 68- مردان هم بهنام اسبقي در دور اول استراحت دارد و در دور دوم با برنده قطر و ويتنام روبه رو خواهد شد.

نظر شما