شناسهٔ خبر: 15708620 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مراسم شیرخوارگان حسینی در رضوانشهر برگزار شد

رشت - ایرنا - همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با برگزاری مجمع بزرگ جهانی حضرت علی اصغر علیه السلام، روز جمعه با حضور صدها نفر از مادران و طفلان شیرخوار و با همت پیروان واحد عترت خواهران رضوانشهر در مصلی نمازجمعه امام خامنه ای شهرستان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا این همایش همه ساله به منظور همنوایی مادران با رباب مادر حضرت علی اصغر طفل کوچک امام حسین علیه السلام و کوچکترین سرباز کربلا و رساندن مظلومیت خاندان اهل بیت علیه السلام به گوش جهانیان در اولین جمعه ماه محرم در بیش از سه هزار و 600 نقطه دنیا برگزار می شود.
در این مراسم معنوی و حزن انگیز مادران رضوانشهری با پوشیدن لباس های سبزرنگ به عنوان لباس حضرت علی اصغر و بستن سربندهایی با نام امام حسین علیه السلام، یا صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، یا ابالفضل علیه السلام و با خواندن لالایی و ریختن اشک ماتم و با حسی مادرانه، فرزندان خود را روی دستان گرفتند و به یاد تشنگی طفل شش ماهه سید الشهدا با مادر آن حضرت هم ناله شده و اشک ریختند.
آنچه که باعث شد فضای مصلی امام خامنه ای رضوانشهر حزن انگیز و متاثر از شهادت حضرت علی اصغر شود، آمیحته شدن گریه کودکان حاضر در همایش با لالایی مادران بود که صحنه هایی از ضجه های کودکان و مادران کربلا را در ذهن ها مجسم می ساخت.
علاوه بر لالایی های مادرانه، یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت نیز در سوگ و رثای حضرت علی اصغر و واقعه کربلا نوحه سرایی کرده و امام جمعه رضوانشهر به عنوان سخنران مراسم در رابطه با قیام امام حسین علیه السلام و مصائب وارد شده بر خاندان اهل بیت سخنرانی کرد.
حجت الاسلام والمسلمین هادی حبیبی گفت: جاودانگی امام حسین علیه السلام به خاطر کار بزرگ و بی نظیری بود که برای دفاع از اسلام و احیا امر به معروف و نهی از منکر انجام داد و علیه ظالمان قیام کرد.
همایش شیرخوارگان حسینی همه ساله با شکوه تر از گذشته برگزار می شود و مادران با عشق فرزندان خود را روی دست می گیرند و با این کار اعلام می کنند که حاضرند فرزند خود را در راهی که امام حسین علیه السلام رفته، قربانی نمایند.
شهرستان رضوانشهر با حدود 80 هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
خبرنگار: مهرعلی گواهی ** انتشاردهنده: امیرحسین کبیری
7293/2007

نظر شما