شناسهٔ خبر: 1566502 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

مجازستان گردی به سبک «فردا»

در صفحه اینستوگرام افراد مشهور چه خبر است؟/ از کار خیر شهاب مرادی تا تشکر بهداد سلیمی از حمیدسوریان و نمایش جدیدی که بهنوش بختیاری در آن بازی می کند

فردا نیوز در نظر دارد بصورت هفتگی صفحات برخی از این چهره های سرشناس و دغدغه های آن ها را که در اینستاگرام منتشر می شود، بررسی نماید:

صاحب‌خبر -
سرویس خواندنی‌های «فردا»؛ این روزها مباحث متنوعی در مورد شبکه های اجتماعی موبایلی مطرح می گردد؛ موافقان و مخالفان از فرصت ها و تهدیدهای آن سخن به میان آورده و نظرات خود را در این باره مطرح می کنند.

اینستاگرام یکی از این شبکه های اجتماعی موبایلی است که حالا فعالیت برخی چهره های سرشناس فرهنگی، هنری، علمی، ورزشی و حتی سیاسی را نیز در خود می بیند.

«فردا»در نظر دارد بصورت هفتگی صفحات برخی از این چهره های سرشناس و دغدغه های آن ها را که در اینستاگرام منتشر می شود، بررسی نماید:

1) بهداد سلیمی (قوی ترین مرد جهان) : بهداد سلیمی که در مسابقات آسیاسی اینچئون توانست مدال طلای سنگین وزن رشته وزنه برداری را به خود اختصاص دهد، یکی از فعالترین چهره های ورزشی در شبکه اجتماعی اینستاگرام است.

صفحه شخصی قوی ترین مرد جهان در اینستاگرام در هفته ای که گذشت متاثر از مسابقات آسیایی بود. وی با انتشار تصویری از مدال طلای خود آن را به همه ملت ایران تقدیم و از حمایت آنها تشکر کرده است.

اما یکی از جالب ترین تصاویری که سلیمی منتشر کرده، مربوط به حضور حمید سوریان نابغه کشتی ایران در روز مسابقه سلیمی بود و با این جمله که «یه دونه ای به مولا، ممنون که اومدی و پیشم بودی» از حمید سوریان تشکر کرد.

سلیمی حدود 16هزار فالوور دارد و تا کنون 72 پست را در صفحه شخصی اش منتشر کرده است.

2) حجت الاسلام شهاب مرادی (رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران): شهاب مرادی را می توان یکی از فعالترین چهره های سرشناس در شبکه اجتماعی اینستاگرام با بیش از 50 هزار فالوور نامید.

مرادی که سعی می کند با استفاده از این شبکه اجتماعی رابطه نزدیک خود را با جوانان تقویت کند، در هفته گذشته علاوه بر درج پست های مناستبی نظیر شهادت امام جواد(ع) و انتشار پوستر جشنواره بزرگ هلهله فرشته ها در قم، در ادامه شعار «تهران شهر مهربانی» این بار به سراغ «مهربانی با پرندگان» رفته است. وی در توضیح این طرح خود می نویسد: «فردا در کلاس مجردها در راستای تمرین مهربانی و موضوع مهربانی با پرندگان تعداد قابل توجهی از این پرنده زیبا و خوش نغمه که از صیاد خریده ایم، آزاد می شوند.»

البته مرادی در ادامه تاکید می کند که «پولش را دسته جمعی می دهیم و ثوابش را هم هدیه می کنیم به روح تمامی شهدای عزیزمون»

مرادی در پستی دیگر با انتشار تصویری ، می نویسد: «آیا دوست داشتید الان این دو نازنین را به یک وعده غذای گرم و یک جرعه آب گوارای خنک مهمان می کردید؟ و یا بستنی و یا هر خوردنی خوشمزه دوست داشتنی دیگر. الحمدالله که شما دل نرم و مهربان دارید. میدانید که د راین مواقع، ذهن خسته و عاجز یک «کاملگرا» به دنبال رفع آنی و لحظه ای فقر و گرسنگی همه نیازمندان است! به نظر برخی سیراب کردن "یک!" جگر تفدیده، با یک جرعه آب، کار علاقلانه ای نیست و صدتا بهانه به ظاهر خیرخواهانه دم دست دارند. اگر بخواهیم در پروسه قساوت و شقاوت بلایی سر دلمان نیاید و خدای ناکرده دلمان سخت و سنگ نشود "باید" مهربانی کنیم؛ مشق مهربانی و تمرین مهربانی حتی با یک لیوان آب. باید مهربان و مهربان تر شویم تا مهربان ترین بیاید. اللهم عجل لولیک الفرج»


رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ایامی که مقام معظم رهبری در بیمارستان برای عمل جراحی بستری بودند با انتشار تصویر زیر نوشت: «سلام برای سلامتی آقا که جانم فدایش لطفا صدقه بدهیم و دعا کنیم. الحمدالله همانطور که شنیده ایم حالشان خوب و مساعد است اما به هر حال خدای مهربان دعا و صدقه و قربانی کردن را دوست دارد»


مرادی حدود 52هزار فالوور دارد و تا کنون 259 پست را در صفحه شخصی اش منتشر کرده است.

3) امیرمحمد متقیان (مجری برنامه های کودک و نوجوان) : مجری محبوب برنامه های کودک و نوجوان نیز یکی از پایه ثابت های شبکه اجتماعی اینستاگرام است و طی هفته ای که گذشت علاوه بر انتشار برخی پست های شخصی، به قهرمانی بهداد سلیمی و عیادتش از مقام معظم رهبری واکنش نشان داد.

وی با انتشار تصویری از بهداد سلیمی نوشت: «قهرمان، من به نمایندگی از همه بچه های ایران بهت خسته نباشید میگه؛ ماشالله»

امیر محمد به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید نیز با انتشار تصویری با کوله پشتی دوران مدرسه، نوشت: «سلام، سال تحصیلی جدید و فصل تازه رو بهتون تبریک می گم. دوستون دارم، یا علی»


اما یکی از جالب ترین تصاویری که امیر محمد متقیان در صفحه شخصی اش منتشر کرد، مربوط به عیادتش از مقام معظم رهبری می شود. وی از این دیدار و عیادت با عنوان «یک روز به یاد ماندنی...» یاد کرده است.



امیر محمد متقیان در اینستاگرام بیش از 47 هزار فالوور دارد و تاکنون 123 پست را نیز به اشتراک گذاشته است

4) نیما شعبان نژاد (بازیگر خندوانه): نیما شعبان نژاد که این شب ها در برنامه خندوانه از محبوبیت خاصی برخوردار شده است را نیز می توان یکی از چهره های فعال اینستاگرام معرفی کرد.

شعبان نژاد که به نظر می رسد به تازگی به این شبکه اجتماعی پیوسته، اکثرا به انتشار پست های شخصی اقدام می ورزد. وی در تازه ترین پستش، به مصاحبه خود با مجله همشهری جوان اشاره کرده و نوشته: «مصاحبه جدید من با همشهری جوان، دوست داشتید بخرید و بخونید، دوستتون می دارم م م م م م طبق معمول»

اما یکی از جالبترین تصاویری که شعبان نژاد بر روی صفحه اجتماعی اش منتشر کرده، مربوط می شود به عکسی از دوران کودکی اش. وی در توضیح عکس می نویسد: « من در بعد از 11 ماهگی، در پی جمع آوری مطالبی که الانا داره بدرد می خوره»


شعبان نژاد حدود 10 هزار فالوور دارد و تا کنون 29 پست به اشتراک گذاشته است.

5) بهنوش بختیاری (هنرپیشه سینما) : بهنوش بختیاری نیز یکی از چهره های شاخص در شبکه اجتماعی اینستاگرام به شمار می رود. وی اغل سعی می کند تصاویری از زندگی شخصی خود را برای هوادارانش به اشتراک بگذارد.

وی در تازه ترین پست خود «صفحه رسمی نیما شعبان نژاد» را به مخاطبانش معرفی و از آنها خواسته تا او را حمایت کنند. وی در توضیح عکس خود مینویسد: «سلام خدمت تمامی هواداری گلم. این پیج رسمی آقای نیما شعبان نژاد همکار بسیار خوب و بازیگر برنامه خندوانه هستش... حمایتش کنید. مرسی»

یکی از معضلاتی که چهره های معروف در شبکه های اجتماعی با آن روبرو هستند، این است که صفحات زیادی به نام آنها در این شبکه ها بوجود می آید و بعضا برای آنها دردسرهای زیادی را نیز پدید ی آورد. بختیاری با انتشار یک ویدیو از خود صراحتا اعلام می کند که این صفحه، تنها پیج رسمی او در اینستاگرام است.

بختیاری در این ویدیو خطاب به مخاطبانش می گوید: «سلام دوستان عزیزم. من بهنوش بختیاری هستم این صفحه اینستاگرام دست خودم است و خودم بروزش می کنم. تشکر می کنم از همه حمایت هایی که طی این مدت از من داشتید و خیلی ممنونم.»


بهنوش بختیاری یکی از پست های هفته گذشته خود را اختصاص داده به توضیحاتی در مورد نمایش جدیدی که در آن ایفای نقش می کند: «تمرین نمایش جدید ما شروع شد. ارامسایش... تم فلسفی داره و شکر خدا کمدی نیست. روزای رویا و خلسه و غرق شدن در متن نمایش و جدا شدن از همه حواشی زندگی.. شش نقش در این نمایش بازی می کنم.. دعا کنید از پسش بر بیام.. تورو خدا اگر بازیگری دوست دارید دنبالش رو بگیرید. نذارید حسرتش به دلتون بمونه..خیلی دمیایدلچسبی داره..سختی های عجیب و غریب داره..اما به زحمتش می ارزه..مضاف بر اینکه سینما و تلویزیون و نمایش به انرژی های تازه هنرمندان نیاز داره....»


بختیاری بیش از 17 هزار فالوور دارد و تاکنون 308 پست نیز به اشتراک گذاشته است.

نظر شما