شناسهٔ خبر: 15597680 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

استاد ابوالقاسمی خبر داد:

تلاوت تحسین‌برانگیز قاری ایرانی در رقابت‌های کرواسی

گروه بین‌الملل: قاری و داور بین‌المللی کشورمان در ارزیابی تلاوت نماینده ایران در رشته قرائت مسابقات قرآن کرواسی گفت: فقط تلاوت «هادی موحد امین» مورد تشويق و توجه حضار قرار گرفت.

صاحب‌خبر -
اجرای تحسین‌برانگیر قاری ایرانی در رقابت‌های کرواسی
استاد «احمد ابوالقاسمی»، قاری و داور بین‌المللی قرآن که به عنوان یکی از اعضای کمیته داوری در نخستین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کرواسی حضور یافته است، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ضمن بیان این مطلب گفت: هادی موحد امین ظهر امروز، دهم مهرماه، در جایگاه اجرای این رقابت‌ها حاضر شد و تلاوت تحسین‌برانگیز خود را ارائه داد.
وی افزود: قاري ايراني رقيب بلا منازع اين دوره از مسابقات بود و فقط تلاوت وی مورد تشويق و نوجه حضار قرار گرفت.
گفتنی است، هادی موحد امین، قاری اهل تهران است و در مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی کرمانشاه رتبه عالی را کسب کرد. 
وی به دلیل حضور موفق در دوره ارزیابی قاریان و حافظان به‌عنوان نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن تونس انتخاب شد که با لغو مسابقات تونس برای اعزام به کرواسی انتخاب شد.
 نخستین مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کرواسی، شامگاه پنجشنبه، هشتم مهرماه با تلاوت افتخاری استاد «احمد ابوالقاسمی»، قاری و داور بین‌المللی کشورمان در مرکز اسلامی شهر «زاگرب»، پایتخت این کشور آغاز شد.
مسابقات قرآن کرواسی در گذشته به صورت منطقه‌ای و محدود به کشورهای حوزه بالکان بود، اما امسال در ادامه جشن یکصدمین سالگرد به‌رسمیت شناخته‌شدن اسلام در کرواسی برای نخستین‌بار به‌صورت بین‌المللی برگزار می‌شود. 
رضا نژاد تبریزی نیز دیگر نماینده ایران در رشته حفظ این مسابقات است که امروز، در جایگاه اجرای این رقابت‌ها حاضر شد و اجرایی عالی و بدون نقص داشت.
  نخستین مسابقات بین‌المللی قرآن کرواسی امشب، دهم مهر به کار خود پایان می‌دهد.

نظر شما