شناسهٔ خبر: 15597597 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

مخالفت جوانان انقلابی بحرین با موضع گیری شیخ الازهر

حوزه/ ائتلاف جوانان انقلاب ۱۴ فوریه بحرین اعلام کرد: انقلاب بحرین هیچ ارتباطی با هیچ کشور خارجی ندارد و از این رو ما به شدت موضع مجلس موسوم به حکمای مسلمان را در حمایت از نظام دیکتاتوری آل خلیفه محکوم می کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه با صدور بیانیه ای ادعاهای مجلس حکمای مسلمان در مورد انقلاب مردم بحرین را محکوم کرد و گفت: تنها دخالت خارجی که در بحرین وجود دارد از سوی نظام عربستان صورت گرفته که از سال 2011 سرزمین ما را اشغال کرده است.

در این بیانیه آمده: انقلاب مردم بحرین علیه نظام آل خلیفه انقلابی مردمی است که در آن مردم خواستار حقوق قانونی خود مانند آزادی و عدالت هستند و این انقلاب هیچ ارتباطی با هیچ کشور خارجی ندارد و از این رو ما به شدت موضع مجلس موسوم به حکمای مسلمان را در حمایت از نظام دیکتاتوری آل خلیفه محکوم می کنیم.

ائتلاف تاکید کرد: خواسته های مردم بحرین در همه پرسی نوامبر 2014 کاملا روشن است، چون اکثریت مردم در آن همه پرسی به تعیین سرنوشت خود از طریق یک نظام سیاسی جدید و ضرورت از بین رفتن سیاست تبعیض و بی عدالتی رای دادند.

لازم به ذکر است مجلس حکمای مسلمان در هشتمین نشست خود به ریاست شیخ الازهر در بحرین، انقلاب مردم بحرین را یک شورش تلقی کرده و آن را وابسته به کشورهای خارجی دانسته بود.

نظر شما