شناسهٔ خبر: 15552757 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد

رشد 300 درصدی کشت کلزا در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از رشد 300 درصدی کشت کلزا در این استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

ذبیح‌الله غریب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار کرد: میزان کشت دانه روغنی کلزا در سال جاری نسبت به 10 سال گذشته در چهارمحال و بختیاری بی سابقه است و در راستای دستیابی به خوداتکایی در تولید روغن در کشور و اصلاح و بهبود وضعیت خاک‌های این استان، کشت کلزا در سال جاری در این استان توسعه داده شده است.

مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: تاکنون در بیش از 850 هکتار از اراضی کشاورزی این استان دانه روغنی کلزا کشت شده است که پیش‌بینی می‌شود تا اواخر فصل زراعی کشت این دانه روغنی در بیش از یک هزار و 200 هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری اجرایی شود.

وی با اشاره ویژگی‌های دانه روغنی کلزا عنوان کرد: کشت کلزا در زمینه اصلاح خاک و کنترل علفهای هرز مزارع گندم نقش مهمی دارد و در جهت ترویج توسعه کشت کلزا، بیمه این محصول به صورت 100 درصد رایگان و توزیع بذر کلزا به صورت 50 درصد رایگان در اختیار کشاورزان کلزا کار استان قرار می‌گیرد.

غریب بیان داشت: به ازای هر یک هکتار کشت کلزا تسهیلات بانکی با بهره 5.12 درصد در اختیار کلزاکاران استان قرار می‌گیرد و امسال تعداد 22 عدد دستگاه کارنده ریزدانه با 50 درصد کمک بلاعوض تا سقف 5.7 میلیون تومان به کشاورزان و شرکت‌های مکانیزاسیون اختصاص پیدا کرد که امید است امسال شاهد رشد خوبی در تولید محصولات کشاورزی خواهیم بود.

وی افزود: کشت کلزا از نیمه اول شهریورماه آغاز شده و در مناطق سرد این استان تا پنجم مهرماه و در مناطق معتدل تا 15 مهرماه ادامه دارد که متقاضیان کشت کلزا جهت دریافت بذور و انعقاد قرارداد کشت به مراکز خدمات جهادکشاورزی و مدیریت جهادکشاورزی مراجعه کنند.

انتهای پیام/68014/ن20/

برچسب‌ها:

نظر شما