شناسهٔ خبر: 15552662 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس بسیج سازندگی استان تهران عنوان کرد

طراحی نرم‌افزار شناسایی نقاط محروم استان تهران

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان تهران از طراحی نرم‌افزار شناسایی نقاط محروم در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، عبدالله اصغری امشب در همایش سفیران کار و تلاش که با حضور معاون سیاسی فرماندار شهرستان پردیس، معاون شهردار پردیس، بخشدار بومهن، شماری دیگر از مسؤولان، خانواده‌های معزز شهدا و بسیجیان شهرستان در سالن همایش‌های شهرداری پردیس برگزار شد، اظهار داشت: آرامش و امنیت ایران اسلامی به برکت خون مطهر شهدای گرانقدر به دست آمده و امروز نیز شهدای مدافع حرم، انقلاب شکوهمند اسلامی را در ادامه راه بیمه کرده‌اند.

وی ادامه داد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، نهادهای مختلفی به‌منظور رفع محرومیت‌های ناشی از حکومت ستم‌شاهی شکل گرفت که ازجمله این نهادها، می‌توان به جهاد سازندگی اشاره کرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان تهران ادامه داد: در قالب این نهاد که یکی از برکات انقلاب اسلامی شمرده می‌شود، آحاد امت اسلامی به کمک مستضعفان و محرومان می‌شتافتند و حتی امروز با ورود به مناطق مختلف کشور می‌توان آثار و برکات اقدامات فرهنگی، خدماتی و عمرانی آنها را مشاهده کرد.

اصغری اضافه کرد: به‌واسطه کارشناسی‌های نادرست یا حتی تعمدی که از سوی نفوذی‌ها و دشمنان انقلاب اسلامی در این خصوص صورت گرفت، این نهاد ارزشمند از حالت جهادی خارج و به وزارتخانه تبدیل شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان تهران از وجود محرومیت‌های مختلف در این استان خبر داد و گفت: فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران با توجه به وجود محرومیت‌های زیاد در این استان، مأموریت داد تا با تشکیل گروه‌های جهادی بسیج سازندگی، گام‌هایی در این مسیر برداشته شود.

وی ادامه داد: این مهم با بررسی مناطق روستایی بالای 20 خانوار استان تهران در 120 شاخص شامل امور فرهنگی، مصادیق اقتصاد مقاومتی، مباحث عمرانی و ... در قالب طراحی یک نرم‌افزار گردآوری و در ایام‌الله هفته بسیج سال گذشته در حضور استاندار تهران ارائه شد.

اصغری اضافه کرد: امروز به‌راحتی با بهره‌گیری از این نرم‌افزار می‌توان به موارد محرومیت در کوچک‌ترین بخش‌های تقسیمات جغرافیایی استان تهران پی برد و اقدامات لازم در مسیر رفع آن‌ها را اجرایی کرد.

به گفته رئیس سازمان بسیج سازندگی استان تهران، طبق تجربیات کسب‌شده از اقدامات اخیر، به این نتیجه می‌رسیم که رفع بسیاری از محرومیت‌ها نیازمند منابع مالی نیست؛ بلکه باید با همت و مدیریتی جهادی ورود پیدا کرد.

انتهای پیام/67009/ن30/

نظر شما