شناسهٔ خبر: 15552647 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

بروز فساد در جامعه محصول هجمه فرهنگی و اقدامات دشمن است

R41350/P1377

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: بروز فساد در جامعه محصول هجمه فرهنگی، ماهواره، فضای‌مجازی و اقدامات گسترده دشمن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین محمدعلی نکونام امشب در جلسه ستاد اقامه نماز استان با اشاره به استقبال مسئولان از جلسات ستاد اقامه نماز اظهارداشت: اگر چه این گونه جلسات در خارج از وقت ادرای و در بعدازظهر تشکیل می‌شود اما شما با این باور و اعتقاد هستید که جبران اتلاف وقت و عمری که خدایی نخواسته در طول زندگی داشته‌اید در این جلسات شرکت می‌کنید که این بسیار مغتنم و ارزشمند است.

وی با تأکید بر این که با تمام وجود می‌خواهیم که نماز در تمام استان زنده و حیات واقعی داشته باشد، افزود: اگر انس و بهره‌گیری از نماز و ارتباط بین انسان و نماز نهادینه شود قطعا فساد از جامعه رخت برخواهد بست و همه مفاسد را به وسیله نماز می‌توان کنترل کرد.

نماینده‌ ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشار به معرفی مسئول جدید بنیاد مهدویت استان بیان کرد: بنیاد مهدویت از بنیاد بسیار مهم است که در استان اقدامات و فعالیت‌های خوبی انجام داده که امید است با حضور حجت‌الاسلام کریمی و تعامل تمامی دستگاه‌ها تأثیرگذاری و خروجی این بنیاد در جامعه بیش از پیش مشاهده شود.

نکونام با تأکید براهمیت مسئله مهدویت خاطرنشان‌کرد: در طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی سال جاری مسئله مهدویت و فرقه‌هایی که مرتب مثل قارچ به نام مهدویت در کشور و جهان رویش پیدا می‌کنند و ضایعات فکری و فرهنگی فراوان به وجود می‌آورد از سوی اساتید برجسته اخلاق به صورت ویژه مورد بحث و تبیین قرار گرفت.

وی با بیان اینکه می‌طلبد که مسئله مهدویت به عنوان یک اصل مورد توجه همه مسئولان باشد، گفت: همان مقدار که برای پایین کشیدن فتیله فساد و اجازه ظهور و بروز ندادن به فساد در جامعه که محصول هجمه فرهنگی، ماهواره، فضای‌مجازی و اقدامات گسترده دشمن است باید نسبت به رونق بخشیدن ارزش‌های دینی و معنوی مانند نماز و مهدویت باید تلاش کرد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به مسئله احداث مسجد بین‌راهی در پلیس راه شهرکرد ـ اصفهان تصریح کرد: با توجه به اختصاص یک قطعه زمین برای ساخت مسجد و مجتمع بین‌راهی که هم از نظر ماهیت حرکت و هم از نظر مکان بسیار خوب و مناسب است اما همچنان این نگرانی وجود دارد که مبادا این مسجد که قرار است در زمینی به مساحت 300 متر ساخته شود در بین این مجتمع و مجموعه خدماتی در حاشیه قرار بگیرد.

نکونام با اشاره به اهداف برگزاری این جلسات ادامه داد: هدف از برگزاری نشست‌ها و جلسات فراوان در این رابطه و دغدغه‌های فراوان و عدم کلنگ‌زنی زمین قبلی و رسانه‌ای شدن آن، همه برای محوریت و اولویت قرار گرفتن مسجد بود که باید تلاش کرد مسجد در این مسیر در اولویت قرار گیرد.

دعوت طلاب برای شرکت مردم در سرشماری نفوس و مسکن

قاسم سلیمانی، استاندار چهارمحال ‌و بختیاری در جلسه شورای اقامه نماز استان با اشاره به سالگرد برگزاری کنگره بزرگ شهدای استان اظهارداشت: به مناسبت این ایام برنامه‌های هفته دفاع مقدس استان تا سالگرد کنگره عظیم شهدای استان ادامه خواهد داشت که اقدامی بسیار ارزشمند است.

سلیمانی با اشاره به آغاز سرشماری نفوس و مسکن و لزوم اطلاع‌رسانی و دعوت طلاب و مبلغان از آحاد مختلف جامعه برای حضور در این حرکت بیان کرد: مبلغان از مردم دعوت کنند که در این سرشماری شرکت کننده و اطلاعات دقیق و واقعی ارائه دهند.

وی با تأکید بر این که اطلاعات مردم در این سرشماری محرمانه خواهد بود، خاطرنشان کرد: این سرشماری تنها مبنای برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برای استان و کشور خواهد بود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که این سرشماری هیچ ارتباطی با یارانه و مالکیت اموال و مسائلی از این قبیل ندارد، تصریح کرد: علما، روحانیون و مسئولان اجرایی این اطمینان را به جامعه بدهند که این اطلاعات از نظر شخصی محرمانه و از نظر عمومی مبنای برنامه‌ریزی کشور قرار می‌گیرد.

سلیمانی با قدردانی از زحمات موفق ستاد اقامه نماز در 2 سال گذشته گفت: زمینه برای بیان تفسیر و تعلیم مفاهیم ارزشمند نهج‌البلاغه و نماز در جلسه شورای ادارای و شورای برنامه‌ریزی توسط یکی از علمای برجسته استان به مدت 10 دقیقه فراهم است.

وی بر تمرکز و تعیین یک متولی خاص برای ائمه جماعات ادرات وسازمان‌ها تأکیدکرد و گفت: نماز در ادارت بیش از 20 دقیقه طول نکشد تا مسئولان و خدمتگزاران نظام به خدمت رسانی به مردم نیز برسند.

انتهای پیام/

نظر شما