شناسهٔ خبر: 15512651 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

روحانی:

مردم نباید احساس کنند از سرشماری سوءاستفاده خواهد شد / آمار و اطلاعات کشور باید به لحظه و به روز باشد

ایرنا

رییس جمهوری با تاکید بر این که اطلاعات و آمار کشور باید دقیق و شفاف باشد و در لحظه و به روز در اختیار مسئولان قرار گیرد، گفت: مردم نیز نباید احساس کنند که از سرشماری کسی می خواهد سوء استفاده کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش بولتن نیوز،حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در دیدار با مسئولان ستاد سرشماری نفوس و مسکن سال 95 که در سال شهید بهشتی ریاست جمهوری برگزار شد، افزود موضوع سرشماری نفوس و مسکن به رغم این که ظاهری ساده دارد ولی چون آمار و اطلاعات به عنوان پایه اصلی برنامه ریزی هر کشوری به حساب می آید از اهمیت بالایی برخودار داست.
وی ادامه داد: این که بتوانیم از آغاز تا پایان با حوصله کافی و احساس مسئولیت ملی و شرعی این امانت را به خوبی به مقصد برسانیم با ارزش و با اهمیت است.
رییس جمهوری همچنین اظهار داشت: تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها در مسائل مهم کلان کشور بر مبنای داده هایی است که در اختیار مسئولین قرار می گیرد و اگر این داده ها درست نباشد در انتخاب مسیر و نحوه حرکت ایجاد مشکل و معضل خواهد کرد.
روحانی ادامه داد: آرزوی ما در کشور دست یافتن به مرحله عالی توسعه است و این هم در چشم انداز به آن اشاره شده و هم از آرزوهای مردم است که در مسیر کشورهای پیشرفته و صنعتی جهان قرار گیریم البته اگر تلاش و کوشش و وحدت باشد و همه توان را به کار بگیریم فاصله زیادی نداریم.
وی خاطرنشان کرد: کشورهای مختلف متکی به آمار هستند ولی اینکه چگونه این آمار به دست آید، مهم است. مراجعه به درب منازل و پُر کردن پرسشنامه شکل ابتدایی کار است که در حال حاضر انجام می شود و انرژی و هزینه زیادی نیز مصرف می شود ولی به خاطر اهمیت مسئله این مسیر را باید دنبال کنیم.
رییس قوه مجریه تصریح کرد: امروزه سرشماری در دنیا در لحظه و به روز انجام می شود و با ابزار و امکاناتی که بشر از نظر ارتباطی دارد این کار در آینده به صورتی باید انجام شود که اطلاعات و آمار در لحظه در اختیار مسئولان قرارگیرد.
روحانی ادامه داد: گاهی نتیجه سرشماری در کشور بیش از یک یا دو سال به طول می انجامید تا در اختیار مسئولین قرارگیرد ولی بر اساس برنامه ریزی مسئولین سرشماری 95قرار است نتایج این سرشماری بعد از سه ماه نهایی و اعلام شود.

برچسب‌ها:

نظر شما