شناسهٔ خبر: 15512632 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس پلیس آگاهی تهران:

سال ۹۴ و ۹۵ بیش از نود درصد قتل‌ ها کشف شد/ 12 آزمایشگاه کشف علمی جرم در تهران وجود دارد

رئیس پلیس آگاهی تهران گفت: در سال 94 و 95 بیش از 90 درصد قتل ها کشف شده است که میزان کشفیات قتل مربوط به این دو سال 80 درصد و حدود 12 درصد مربوط به سال های پیش از آن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار انتظامی فارس،‌ سردار محمدیان در برنامه تیتر امشب گفت: در سال 94 و 95 بیش از 90 درصد قتل ها کشف شده است که میزان کشفیات قتل مربوط به این دو سال 80 درصد و حدود 12 درصد مربوط به سال های پیش از آن است.

وی گفت: این در حالی است که در برخی کشور های اروپایی حدود 50 درصد قتل ها کشف می شود.

سردار محمدیان با بیان اینکه پیشرفت پلیس مرهون همکاری مردم است افزود:‌ اکنون 12 آزمایشگاه کشف علمی جرم در تهران وجود دارد و همه پلیس های آگاهی کشور به این آزمایشگاه ها مجهزند.

رئیس پلیس آگاهی تهران گفت:‌ به ازای هر سر کلانتری یک مرکز فوریت های 197 ایجاد شده است و اگر چارچوب حقوق شهروندی در کلانتری ها رعایت نشود مراجعان می توانند با شماره 197 تماس بگیرند تا ماموران این مرکز برای بررسی موضوع به محل اعزام شوند.

وی افزود: در شش ماهه نخست امسال 23 هزار تماس با شماره 197 برقرار شد، که از این تعداد فقط یک هزار مورد حق با مراجعه کننده بوده است.

سردار محمدیان با بیان اینکه میزان کشف جرایم در کشور ما در مقایسه با کشور های اروپایی و پیشرفته بسیار بالا است گفت: وقوع جرم نسبت به این کشور ها در ایران پایین تر است.

رئیس پلیس آگاهی تهران افزود: احساس امنیت در ایران مطلوب نیست و این به دلیل نشان داده نشدن توانمندی واقعی پلیس و اطلاع رسانی ناکافی است.

وی گفت:‌ یکی از راهکارهای افزایش احساس امنیت در بین مردم کوتاه کردن فاصله زمانی وقوع جرم با کشف آن است.

سردار محمدیان با بیان اینکه 63 درصد مردم در سال های گذشته از عملکرد پلیس رضایت داشتند اضافه کرد‌:‌ اکنون این رضایتمندی به حدود 80 درصد افزایش یافته است. 

رئیس پلیس آگاهی تهران افزود:‌ مردم هنوز به حضور نامحسوس پلیس عادت نکرده‌اند در حالی که پلیس کشور برای موفقیت بیشتر کنترل های نامحسوس خود را افزایش داده است.

وی گفت:‌ در سه سال گذشته و در ایام نوروز به دلیل حضور محسوس پلیس در معابر تهران احساس امنیت مردم 25 درصد در مقایسه با پیش از آن افزایش داشت.

سردار محمدیان افزود: تشکیل پرونده در کلانتری ها الکترونیکی شده و این پرونده ها از طریق سامانه مشخصی به دستگاه قضایی ارسال می شود.

رئیس پلیس آگاهی تهران گفت:‌ اکنون در 23 کلانتری تهران این طرح به طور آزمایشی اجرا شده است.

انتهای پیام/

نظر شما