شناسهٔ خبر: 15499335 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سهم 2000 میلیارد تومانی کردستان از خلق ثروت با فناوری اطلاعات تا سال 2020

نمایندگی کردستان

‌معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: تا سال 2020 باید خلق ثروت ناشی از فناوری اطلاعات در کشور 100 میلیارد تومان باشد که سهم کردستان از این میزان 2 هزار میلیارد تومان است.

صاحب‌خبر -

‌به گزارش ایسنا، ‌حسین فیروزی، امروز(5 مهر) در جلسه طرح تکاپو که با حضور مدیرعامل شرکت هلدینگ گسترش الکترونیک مبین ایران برگزار شد، اظهار کرد: در 19 مردادماه تفاهم نامه‌هایی بین 14 شرکت فعال در حوزه IT و ICT با حضور معاونین وزارت ارتباطات و فناوری و همچنین وزارت کار و با همکاری یونیدو و استانداری کردستان منعقد شد.

وی افزود: بر اساس این تفاهم نامه‌ها بخش خصوصی و شرکت‌های سرآمد فعال در این دو حورزه وارد استان شده و با توسعه زیرساخت‌ها و تولید محتوا و خدمات، به ایجاد اشتغال در استان و همچنین توانمندسازی نیروهای بومی کمک کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان عنوان کرد: با توجه به اهمیت انجام فعالیت توسط این شرکت‌ها در کردستان، این طرح مورد توجه مدیران قرار گرفت و به همه بخش‌های دولتی توصیه شد در این راستا همکاری کنند.

وی با اشاره به اینکه گردش پوی در فناوری اطلاعات امروزه در دنیا مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: تا سال 2020 خلق ثروت ناشی از فناوری اطلاعات در کشور باید به بالغ بر 100 میلیارد تومان برسد.

فیروزی ادامه داد: سهم کردستان با توجه به دارا بودن جمعیت 2 درصدی از این خلق ثروت، باید 2 هزار میلیارد تومان باشد که برای تحقق این هدف باید برنامه ریزی شود.

وی با اشاره به اینکه  این رقم در مقایسه با سایر کسب و کارهای استان، حجم زیادی را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: کردستان در زمینه IT و  ICT ظرفیت‌های فراوانی دارد که تامین زیرساخت‌های آن نیز در سه سال اخیر در کردستان مورد توجه جدی بوده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان نیروی انسانی تحصیل کرده را نیز از دیگر ظرفیت‌های این بخش دانست و عنوان کرد: شرکت‌های خصوصی که تفاهم نامه امضا کرده‌اند، وعده داده‌اند که از سرمایه‌های انسانی داخل استان بهره بگیرند و با توانمندسازی نیروی انسانی کردستان به توسعه پایدار کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح در استان، برای 3 هزار نفر به طور مستقیم در استان در میان مدت و برای بیش از 18 هزار نفر به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: همه بخش‌ها در کردستان برای فراهم کردن شرایط برای ورود بخش خصوصی همدل و هم صدا هستند و هدف از ورود سرمایه گذاران به استان، ایجاد اشتغال و ایجاد ارزش افزوده در کنار دارا بودن سود کافی برای سرمایه گذار است.

انتهاي پیام

برچسب‌ها:

نظر شما