شناسهٔ خبر: 15487483 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

ترور عامل انتشار کاریکاتور «خدای داعشی‎ها»/ حزب‌الله محکوم کرد

گروه بین‌الملل: «ناهض حتر»، نویسنده و روزنامه‌نگار اردنی و فعال در زمینه جریان‌های ضد وهابیت و تکفیری که کاریکاتوری با عنوان «خدای داعشی‎ها» منتشر کرده بود، ترور شد.

صاحب‌خبر -
ترور عامل انتشار کاریکاتور «خدای داعشی‎ها»/ حزب‌الله محکوم کرد
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از تارنمای شبکه خبری پرس.تی.وی، روزنامه الدیار لبنان نوشت: «ناهض حَتر» روز یکشنبه، چهارم مهر در ورودی ساختمان دادگستری در «امان» پایتخت اردن ترور شد. 
وی پیش‌تر، به دلیل انتشار این کاریکاتور و به اتهام توهین به مقدسات دینی به دستور «هانی الملقی»، نخست‌وزیر اردن به دادگاه فرا خوانده شده و دو هفته در قید بازداشت بود.
این نویسنده اردنی چندی پیش در صفحه اجتماعی خود گفته بود که هدفش از انتشار این کاریکاتور، مقابله با تحریف مقدسات دینی به وسیله گروه‌های تکفیری بوده است.  
حامیان داعش در شبکه‌های اجتماعی ترور این روزنامه‌نگار اردنی را تبریک گفته‌اند. 
حزب‌الله محکوم کرد
از طرفی، حزب‌الله لبنان ضمن محکوم‌کردن ترور ناهض حتر، از دولت این کشور خواست که عاملان را به اشد مجازات برساند.
حزب‌الله در بیانیه‌ای افزود،: ناهض حتر از مخالفان اسرائیل و مدافع مسئلۀ فلسطین و محور مقاومت بود.
در ادامۀ این بیانیه آمده است که ناهض حتر، فردی شجاع بود که با صدای رسای خود با جریان تکفیر و ترور به مقابله می‌پرداخت.
 منابع امنیتی اردن اعلام کردند عامل ترور شهروندی اردنی به نام «ریاض اسماعیل احمد عبدالله» 49 ساله است که به‌تازگی به عربستان سعودی سفر کرده بود.
ناهض حتر؛ قربانی جریان تکفیری
«خلیل حرب»، نویسنده و روزنامه‌نگار روزنامه «السفیر» لبنان نیز در این باره گفت: ناهض حتر، روزنامه‌نگار اردنی به دلیل مواضع ضد سعودی و ضد وهابی و مخالفتش با سیاست‌های آمریکا برای تجزیه منطقه ترور شده است.
وی در ادامه ناهض حتر را قربانی جریان تکفیری دانست و خاطرنشان کرد: جرم او تنها مقاله‌ها و مواضع ضد آمریکایی و ضد تکفیری‌اش بود؛ جرم او محکوم کردن تمام جنایاتی بود که تکفیری‌ها در سوریه، عراق و سایر کشورهای عربی و اسلامی مرتکب شده بودند.
ناهض حتر، نویسنده و روزنامه‌نگار اردنی دیروز(یکشنبه) مقابل کاخ دادگستری در امان، پایتخت اردن به ضرب گلوله کشته شد.
وی در سل 1998 هم در معرض سوء قصد قرار گرفته بود اما جان به در برد.
حتر علیه سیاست‌های عربستان و حمایت این کشور از وهابیت و تروریسم، در روزنامه «الاخبار» لبنان مقاله می‌نوشت. او از سپتامبر 2008 در اردن اجازه نوشتن نداشت.

نظر شما