شناسهٔ خبر: 15479540 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

قائم مقام مدیر اجرایی سرشماری نفوس و مسکن زنجان:

هدف‎گذاری سرشماری به صورت اینترنتی در زنجان بیش از 40 درصد است

قائم مقام مدیر اجرایی سرشماری نفوس و مسکن استان زنجان به هدف‎گذاری 40 درصدی انجام سرشماری به صورت اینترنتی در کشور اشاره کرد و خاطر نشان شد: امیدواریم میزان سرشماری اینترنتی در سطح استان بیش از این رقم شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسین امید مقدم بعد از ظهر امروز در جلسه نشست خبری مدیر اجرایی ستاد سرشماری نفوس و مسکن استان اظهار کرد: بر اساس برنامه‎ریزی‎های صورت گرفته سرشماری سال 95 طی مهر و آبان ماه در سطح کشور و استان زنجان اجرا می‎شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه از بدو تاسیس خود دو بازوی مهم با عنوان مرکز آمار ایران و سازمان نقشه‎برداری کشور داشته است، تصریح کرد: این دو بازو به عنوان تامین کنندگان آمار و اطلاعات عمل می‎کنند.

قائم مقام مدیر اجرایی ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان زنجان با بیان اینکه مرکز آمار ایران، متولی اصلی نظام آماری کشور محسوب می‎شود، اضافه کرد: این مرکز، سرشماری را یکی از منابع اصلی تامین کننده نیازهای آماری برنامه‎های توسعه می‎داند.

وی با اشاره به اینکه سرشماری عمومی جمعیتی مهم‎ترین سرشماری است که در کشور اجرا می‎شود، ادامه داد: سابقه این سرشماری به سال 35 برمی‎گردد.

امید مقدم با تاکید بر اینکه جمعیت عامل بسیار مهمی در سرشماری به شمار می‎رود، اضافه کرد: ویژگی‎های جمعیتی شامل ویژگی‎های جنسی، سواد، تحصیل، اشتغال، باروری و ... می‎شود.

وی با بیان اینکه استفاده از ابزار الکترونیکی در سرشماری سال جاری یکی از ویژگی‎های مهم آن است، یادآور شد: در سرشماری اینترنتی، خانواده‎ها با آرامش می‏توانند به سامانه مورد نظر مراجعه کرده و اطلاعات خود را تکمیل کنند.

قائم مقام مدیر اجرایی ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان زنجان با اشاره به اینکه سرشماری اینترنتی در کوتاه‎ترین زمان ممکن انجام می‎شود، افزود: خانوارها برای ثبت اطلاعات خود می‎توانند به سامانه sarshomari.95.ir مراجعه کنند.

وی به هدف‎گذاری 40 درصدی انجام سرشماری به صورت اینترنتی در کشور اشاره کرد و خاطر نشان شد: امیدوار هستیم میزان سرشماری اینترنتی بیش از این رقم در استان باشد.

امید مقدم با تاکید بر اینکه به منظور تدوین برنامه‎های توسعه نیازمند آمار و اطلاعات هستیم، افزود: این در حالی است که پس از سرشماری سال 90، مسؤولان در این فکر افتادند که سیاست‎های جدید جمعیتی اعمال شود و این موضوع اهمیت سرشماری و اطلاعات آن را نشان می‎دهد.

انتهای پیام/73006/ن30/

نظر شما