شناسهٔ خبر: 15479496 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌‌های نفتی منطقه لرستان:

اهمیت انبارهای نفت بیشتر از فرودگاه خرم‌آباد است

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه لرستان اهمیت انبارهای نفت را بیشتر از فرودگاه خرم‌آباد دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از خر‌م‎آباد، پیمان بهرامی عصر امروز در جلسه پدافند غیرعامل در پاسخ به سخنان استاندار لرستان مبنی بر خطرساز بودن مجاورت انبارهای نفت شهرستان خرم‌آباد با فرودگاه اظهار داشت: فرودگاه خرم‌آباد در سال 1352 تنها یک فرودگاه نظامی بوده است، به طور حتم اگر بنا بود که به یک فرودگاه مسافری تبدیل شود طرح آمایش سرزمین آن صحیح‌تر محاسبه می‎شد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه لرستان با بیان اینکه هزینه جابجایی انبارهای نفت خرم‌آباد بسیار بالا است، مطرح کرد: با وجود شرایط اقتصادی حاکم بر کشور جابجایی این انبارها مقرون به صرفه نیست.

وی ادامه داد: نقش انبارهای نفت برای استان بسیار حیاتی است و در صورت رعایت حریم‌ها، بعد بحرانی و پدافند غیرعامل برای هیچ صنعتی خطرساز نخواهند بود.

این مسوؤل اهمیت انبارهای نفت را بیشتر از فرودگاه خرم‌آباد دانست و افزود: به یک میلیون و 750 هزار نفر از طریق این انبارها سوخت‌رسانی می‌شود و اگر اصول شهرسازی رعایت می‌شد این مشکل به وجود نمی‌آمد.

بهرامی با اشاره به واگذاری انبارهای نفت به بخش خصوصی گفت: بهره‌برداری از جایگاه نفت توجیح فنی عملیاتی اولیه را ندارد به همین دلیل خیلی از این انبارها به بخش خصوصی واگذار شده‌اند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه لرستان در پایان سخنان خود در خصوص تامین نفت شهرستان بروجرد از طریق نفت‌کش و عدم استفاده از خطوط انتقال یادآور شد: با وجود گاز انبارهای نفت بروجرد به مراتب نقش مهم اولیه خود را ندارند و بیشتر برای مناطق روستایی استفاده می‌شوند.

انتهای پیام/2304/چ30

نظر شما