شناسهٔ خبر: 15424751 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس آموزش و پرورش نیمروز:

11 هزار دانش آموز شهرستان نیمروز آماده حضور در کلاس های درس هستند

زاهدان- ایرنا- رئیس آموزش و پرورش شهرستان نیمروز در شمال سیستان وبلوچستان گفت: 11 هزار دانش آموز با شور و اشتیاق از سوم مهر در 97 واحد آموزشی سال تحصیلی جدید را در این شهرستان آغاز می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا احمد امیر شاهی روز پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با تبریک آغاز بهار تعلیم و تربیت افزود: افزون بر 780 معلم و دبیر مسئولیت تربیت و آموزش این دانش آموزان را برعهده دارند.
وی بیان کرد: تاکنون بیش از 80 درصد کتاب های درسی میان مدارس توزیع شده است.
وی با اشاره به صدور ابلاغ های انشایی برای تمام معلمان گفت: صدور ابلاغ های سیستمی در حال انجام است و شهرستان نیمروز در این حوزه جزو شهرستانهای برتر سیستان و بلوچستان است.
رئیس آموزش و پرورش نیمروز اظهار داشت: برای اجرای طرح شناسایی بازماندگان از تحصیل با شعار یک بار برای همیشه تفاهم نامه ای با دهیاران امضا شده که بر اساس آن با حضور درب منازل برای هر خانواده شناسنامه تشکیل می شود.
وی با بیان اینکه براساس تفاهم نامه امضا شده با سواد آموزی جشن ریشه کنی بی سواد باید تا پایان سال 96 در شهرستان نیمروز برگزار شود گفت: تعهد آموزش و پرورش نیمروز در سال جاری 1100 نفر بوده که تاکنون 600 نفر از بازماندگان از تحصیل شناسایی شده اند.
امیرشاهی افزود: با اجرای اعتکاف علمی توسط گروههای جهادی در این شهرستان و خرید و توزیع کتاب های آزمون از سوی خیران در سال آینده شاهد رشد چشم گیر قبولی دانش آموزان در کنکور خواهیم بود.
وی از ثبت نام 300 دانش آموز فاقد شناسنامه در این شهرستان خبرداد و افزود: پس از جلسه شورای آموزش و پرورش با تسهیل قانون این دانش آموزان در مدارس نام نویسی شدند.
رئیس آموزش و پرورش نیمروز با اشاره به شعار سال 95 که از سوی مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است اظهار داشت: آموزش و پرورش نیمروز پرورش دو هزار قطعه بلدرچین را در مدارس شبانه روزی در دستور کار قرار داده و تاکنون چهار دوره پرورش بلدرچین انجام داده است.
وی تصریح کرد: برای گسترش طرح پرورش بلدرچین در میان 25 دانش آموز افزون بر 20 قطعه بلدرچین بهمراه مواد غذایی توزیع شده است.
امیرشاهی با اشاره به اقدامات 2 سال گذشته بیان کرد: ساخت و افتتاح پنج سالن ورزشی، تعمیرات هفت واحد آموزشی، رنگ آمیزی و شعار نویسی 15 واحد آموزشی، اجرای سیستم گرمایشی و سرمایشی شوفاژ در هفت واحد آموزشی، کلنگ زنی و شروع بکار 2 مدرسه 6 کلاسه در روستای الله آباد، ده عیسی، ساخت و افتتاح مدرسه 6 کلاسه در روستاهای فتح الله و بالاخانه، دبستان 13 آبان، ساخت مدرسه 12 کلاسه شهید مسعود اربابی، پیشرفت 50 درصدی مدرسه 12 کلاسه پشت ادیمی، تعیین پیمانکار دبستان 10 کلاسه روستای دلارامی و سه کلاسه حکمت بزی از جمله اقدامات 2 سال اخیر آموزش و پرورش نیمروز است.
وی ادامه داد: کلنگ زنی و شروع بکار سه کلاسه امام زمان(عج) روستای جهانتیغ و 6 کلاسه کنگ مزار و سه کلاسه نورمحمد جهانتیغ، کلنگ زنی و احداث نمازخانه در 2 واحد آموزشی، اجرای طرح خود اتکایی مدارس با محوریت پژوهشسرا و اولویت پرورش بلدرچین، افتتاح دبستان 14 کلاسه شهید میردشتی در روستای خراشادی، افتتاح دبستان 14 کلاسه بقیع در روستای خراشادی، کلنگ زنی و ساخت مدرسه 10 کلاسه در روستا خراشادی با پیشرفت 80 درصد از دیگر اقدامات آموزش و پرورش شهرستان نیمروز است.
خبرنگاران همچنین از روند تکمیل پروژه های در دست ساخت و مدارس افتتاح شده آموزش و پرورش نیمروز دیدن کردند.
7317 **6081 خبرنگار: حامد غلامی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی

نظر شما