شناسهٔ خبر: 15417690 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

جام جهانی فوتسال - کلمبیا

پیروزی تاریخی ایران مقابل برزیل و صعود به یک چهارم نهایی

تیم ملی فوتسال ایران با شکست طلسم ۲۰ ساله و پیروزی مقابل برزیل،‌ به جمع هشت تیم برتر جام جهانی راه یافت.

صاحب‌خبر -

 تیم ملی فوتسال ایران در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی کلمبیا از ساعت 2:00 بامداد امروز (پنج شنبه) در ورزشگاه کولیسئو با قضاوت چرنی از جمهوری چک به مصاف تیم ملی برزیل مدافع عنوان قهرمانی رفت و در حالی که در وقت‌های معمول چهار بر چهار مساوی شده بود،‌ در ضربات پنالتی با نتیجه 3 بر دو به پیروزی رسید و به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کرد.


در ترکیب اولیه تیم ملی ایران،‌ علیرضا صمیمی، محمد کشاورز، اصغر حسن زاده، مهدی جاوید و احمد اسماعیل پور حضور داشتند. ترکیبی که تنها تفاوت آن با بازی‌های قبل،‌ حضور کشاورز به جای فرهاد توکلی بود.


شاگردان ناظم الشریعه در این بازی ابتدا دفاع را در دستور کار خود قرار داده و اجازه خلق موقعیت به برزیل ندادند، اما در حالی که ایران چند حمله روی دروازه بهترین تیم جهان تدارک دیده بود،‌ گل اول برزیل در دقیقه 8 برخلاف جریان بازی روی ضربه کرنر و توسط فالکائو به ثمر رسید.


در ادامه بازهم در دقیقه 12 روی ضربه ایستگاهی و غفلت مدافعان ایران توسط فالکائو تیم ملی کشورمان شد. با دریافت این گل، حملات ایران شکل تازه‌ای گرفت و بالاخره حسین طیبی در دقیقه 14 روی کار تکنیکی و شوتی زیبا گل اول ایران را وارد دروازه تیاگو کرد. بعد از این گل فرهاد توکلی فرصت استثنایی را در فاصله سه دقیقه تا پایان نیمه اول بدست آورد اما توپ را با فاصله اندک به بیرون فرستاد.  


چند ثانیه بعد احمد اسماعیل‌پور شوتی زیبا روانه دروازه برزیل کرد اما بازهم تیاگو این توپ را به کرنر فرستاد. در دقیقه 18 ضد حمله‌ای توسط ملی پوشان ترتیب داده شد و جاوید در موقعیت خوب گلزنی قرار گرفت اما این موقعیت هم با کم دقتی از دست رفت. نیمه دوم با برتری دو بر یک برزیلی ها به پایان رسید.


برزیلی‌ها نیمه دوم را هم همچون نیمه نخست بهتر از ایران شروع کردند و ضربه فرناندینیو در دقیقه 22 بازی به تیر افقی دروازه ایران برخورد کرد. چند ثانیه بعد شوت محکم طیبی توسط تیاگو برگشت داده شد و در ادامه حملات متعدد ملی پوشان موجب خلق موقعیت های متعدد شوت زنی شد که هر بار تیاگو دروازه‌بان برزیل آن‌ها را برگشت داد.


در این بین برزیل با اتکا به فالکائو و حرکات نمایشی او چند موقعیت بدست آورد اما بازهم ایران بود که در کارهای تیمی بهتر عمل می کرد. با این حال دوباره برخلاف جریان بازی، برزیل در دقیقه 30 روی اشتباه فردی ایران به گل سوم خود رسید. در ادامه ملی پوشان به بازی زیبای خود ادامه دادند و این بار افشین کاظمی در دقیقه 31 روی شوتی زیبا و از زاویه‌ای بسته گل دوم ایران را به ثمر رساند. بهترین موقعیت ایران برای رسیدن به گل سوم توسط خود کاظمی از دست رفت و این بازیکن موقعیت تک به تک را نتوانست به گل تبدیل کند.


ناظم الشریعه در سه دقیقه پایانی از سیستم پاورپلی یا پنج نفره استفاده کرد و تیم ملی ایران روی این سیستم موفق شد توسط حسن زاده به گل سوم و مساوی برسد.  بازی در وقت معمول با تساوی سه بر سه به پایان رسید و به وقت اضافه کشید.


تیم ملی ایران در اولین نیمه از وقت‌های اضافه چندان به آب و آتش نزد و چند موقعیت برزیل هم به گل تبدیل نشد.


در نیمه دوم وقت‌های اضافه فالکائو موفق شد روی اشتباه مدافعان ایران گل چهارم را بزند اما چند ثانیه بعد کشاورز کاپیتان ایران با ضربه‌ای زیبا گل مساوی را به ثمر رساند.


در ضربات پنالتی برزیل یک ضربه را از دست داد و حسن زاده، سنگ سفیدی و احمدی برای ایران گل زدند.


به این ترتیب ایران با حذف برزیل قهرمان دنیا به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی فوتسال رسید.


با این نتیجه ایران حریف پاراگوئه در مرحله یک چهارم نهایی شد و برزیل برای اولین بار از رسیدن به فینال بازماند.

نظر شما