شناسهٔ خبر: 15416731 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پرافتخارترین تیم فوتسال جهان مقابل ایران زانو زد + فیلم

تیم ملی فوتسال ایران با برتری مقابل برزیل، حریف پاراگوئه در یک چهارم نهایی شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ در ادامه رقابتهای فوتسال جام جهانی ۲۰۱۶ که در کشور کلمبیا برگزار می شود و از مرحله یک هشتم نهایی این رقابتها، تیم ملی فوتسال کشورمان موفق شد در ضربات پنالتی تیم برزیل پر افتخارترین تیم جهان و قهرمان پنج دوره از این رقابتها را از پیش رو بردارد.

در این دیدار که از ساعت ۲ بامداد به وقت ایران آغاز شد ابتدا طلایی پوشان با دو گلی که فالکائو وارد دروازه ایران کرد پیش افتادند اما حسین طیبی یکی از گل های خورده را جبران کرد تا نیمه اول با برتری دو یک برزیلی ها به پایان برسد.

۹ دقیقه پس از آغاز نیمه دوم دیگویینهو گل سوم برزیل را نیز وارد دروازه ایران کرد اما این پایان کار نبود و برزیلی ها که خود را صعود کرده می دیدند اسیر سیستم پاور پلی (بازی ۵ نفره) شاگردان ناظم الشریعه شدند و دو بار دروازه این تیم پرافتخار توسط افشین کاظمی و اصغر حسن زاده باز شد تا بازی دوتیم به وقتهای اضافی کشیده شود.

دو دقیقه و ۴۵ ثانیه به پایان وقت اضافه دوم بیشتر باقی نمانده بود که فالکائو فوق ستاره برزیل هت تریک کرد و دروازه ایران را برای بار چهارم باز کرد اما باز هم سیستم پاورپلی ناظم الشریعه خیلی زود جواب داد و محمد کشاورز کاپیتان تیم ملی ۲۰ ثانیه بعد از گل برزیل بازی را به تساوی کشاند تا ضربات پنالتی تعیین کننده تیم صود کننده به یک چهارم نهایی شود.

در ضربات پنالتی برزیلی ها ضربه دومشان را از دست دادند اما حسن زاده، سنگ سفیدی و اسماعیل پور پنالتی های ایران را تبدیل به گل کردند تا ایران با حذف پرافتخار ترین تیم ملی فوتسال جهان راهی مرحله یک چهارم نهایی و حریف پاراگوئه شود.

تیم ملی فوتسال برزیل در هفت دوره قبلی رقابتهای جام جهانی با کسب ۵ عنوان قهرمانی، یک عنوان نایب قهرمانی و یک عنوان سوم پرافتخارترین تیم ملی فوتسال جهان است.

خلاصه دیدار تیمهای ملی فوتسال ایران و برزیل

نظر شما