شناسهٔ خبر: 15185283 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

ادعای رئیس "سیا" درباره آینده عراق و سوریه

رئیس سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) ادعا کرد که عراق و سوریه به اوضاع قبلی خود بازنخواهند گشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جان برنان رئیس سیا روز پنجشنبه در مصاحبه ای که مرکز مبارزه با تروریسم در آکادمی نظامی "وست پوینت" متن آن را منتشر کرد، گفت: من نمی دانم که آیا اوضاع عراق و سوریه بهبود خواهد یافت یا نه. در عراق و سوریه خون های زیادی ریخته می شود، خرابی های زیادی به جای مانده است و اختلافات مذهبی وجود دارد و اوضاع این دو کشور همچنان بحرانی است. من نمی دانم که آیا آنقدر عمر خواهم کرد که تشکیل دولتی مرکزی در عراق و سوریه را ببینم. 

برنان گفت: من می توانم تشکیل مناطقی خودمختار را در عراق و سوریه تصور کنم و این درحالیست که کُردهای شمال عراق و بخش هایی از خاک سوریه تشکیلاتی را برای اداره امور خود ایجاد کرده اند.

به گزارش روسیا الیوم، برنان از اختلاف و درگیری بین گروه های تروریستی القاعده و داعش در سوریه و عراق خبر داد و گفت: القاعده و داعش در یمن با همدیگر برای سرکوب دشمنان خود یعنی حوثی ها و نیروهای دولت عبدربه منصور هادی همکاری می کنند ولی در سوریه با همدیگر می جنگند. القاعده و داعش هر چقدر از عراق و سوریه دورتر می شوند، احتمال همکاری آنها با همدیگر بیشتر می شود.

مدیر سیا بقای داعش در خاورمیانه را طولانی دانست و افزود: داعش برای مدتی طولانی در خاورمیانه باقی خواهد ماند و موجودیت خود را در سوریه و عراق تا مدتی قابل توجه حفظ خواهد کرد.

214-6


 

نظر شما