شناسهٔ خبر: 15140464 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مقدماتی جام جهانی 2018 در آسیا / تساوی با چین به سود ایران

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صداوسیما به نقل از سایت فیفا روز دوم دور نهایی رقابت های فوتبال مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه در قاره آسیا امروز با تساوی ارزشمند تیم ایران در خارج از خانه پیگیری شد.
در این مرحله 12 تیم برتر مرحله سوم حضور دارند که در دو گروه به رقابت می پردازند.نتایج و برنامه مسابقات به این شرح است :
** سه شنبه 16 شهریور : 
* گروه یک : 
چین 0 - 0 ایران (ورزشگاه المپیک سنتر در شهر شنیانگ - داور : ادهم مخادمه از اردن)
سوریه - کره جنوبی 
- به علت محرومیت سوریه از میزبانی این دیدار در شهر پاروی مالزی برگزار شد.
قطر - ازبکستان    در دوحه 
- در گروه یک تیم ایران با 4 امتیاز در صدر ماند و تیم های کره جنوبی و ازبکستان با 3 امتیاز دوم و سوم هستند.تیم چین با یک امتیاز در رده چهارم قرار گرفت و سوریه و قطر بدون امتیاز در رده های پنجم و ششم قرار دارند.
* گروه دو : 
عراق 1 - 2 عربستان 
- به علت محرومیت عراق از میزبانی مسابقه در شاه علم مالزی برگزار شد.برای مهند عبدالرحیم در دقیقه 18 گلزنی کرد و دو گل عربستان را نواف العابد در دقایق 81 و 88 وارد دروازه عراق کرد.
تایلند - ژاپن      در بانکوک 
- قضاوت این دیدار را محسن ترکی از ایران بر عهده دارد.
امارات - استرالیا     در ابوظبی 
- تیم عربستان با 6 امتیاز در صدر قرار گرفت و تیم های های استرالیا و امارات با 3 امتیاز دوم و سوم هستند و تیم های ژاپن ، تایلند و عراق بدون امتیاز در رده های چهارم تا ششم جای دارند.
---
در جدول کلی گلزنان مقدماتی جام جهانی و جام ملت های آسیا ، محمد السهلاوی از عربستان با 14 گل در صدر قرار دارد و احمد خلیل از امارات با 13 گل دوم ، یانگ شو از چین و تیم کیهیل از استرالیا با 8 گل سوم مشترک هستند.عمر خربین از سوریه ، کیسوکه هوندا از ژاپن و سردار آزمون از ایران با 7 گل در رده پنجم مشترک جای گرفته اند.
از هر گروه دو تیم مستقیما به جام جهانی می روند و تیم های سوم باید در پلی آف به صورت رفت و برگشت بازی کرده و تیم برتر به پلی آف بین قاره ای با تیم چهارم منطقه کونکاکاف می رود.
قاره آسیا 4.5 سهمیه در جام جهانی 2018 دارد.

نظر شما