شناسهٔ خبر: 15018914 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رئیس آموزشکده فنی خواهران ایلام خبر داد:

افزایش 20 درصدی جذب دانشجویان در سال 95

رئیس آموزشکده فنی خواهران ایلام گفت: بیش از 620 دانشجو در این آموزشکده در حال تحصیل هستند، که با افزایش ظرفیت امسال بیش از 175 نفر نیز ورودی جدید خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام رصد، " پریچهر قنبری"رییس آموزشکده فنی خواهران ایلام، در گقتگو با خبرنگار ایلام رصد، با اعلام خبر افزایش رشته های تحصیلی در این آموزشکده گفت:رشته های موجود در این آموزشکده شامل کاردانی طراحی دوخت، حسابداری، فناوری و نرم افزار کامپیوتر و کارشناسی ناپیوسته معماری است که رشته های معماری و صنایع شیمیایی در مقطع کاردانی و همچنین کارشناسی ناپیوسته فناوری و نرم افزار کامپیوتر در این آموزشکده نیز راه اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیشتر رشته های این آموزشکده کاربردی و مورد نیاز جامعه هستند و فارغ التحصیلان این رشته ها به سرعت صاحب بازار کار خواهند شد، تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته در راستای جذب دانشجو، در سال جاری شاهد افزایش 20درصدی ظرفیت در این آموزشکده فنی خواهیم بود.

قنبری دانشگاه فنی و حرفه ای را نسل سوم دانشگاه های کشور عنوان کرد و گفت: آموزش، پژوهش و کارآفرینی ماموریت اصلی دانشکده فنی خواهران است بنابراین دانشگاه به طور مستمر با بررسی و نیازسنجی جامعه رشته های غیرکاربردی را حذف و رشته های مورد نیاز جامعه را جایگزین می کند.

رییس آموزشکده فنی خواهران ایلام، با بیان اینکه این آموزشکده به صورت مستقل و تک جنسیتی زیر نظر مستقیم دانشگاه فنی حرفه ای کشور اداره می شود و استقلال مالی و اجرایی دارد، افزود: بودجه آموزشکده از محل اعتبارهای تخصیصی وزارت علوم و درآمد ناشی از فعالیت های دانشجویی تامین شده و هیچ اعتباری دولتی دریافت نمی کند.
 
وی ادامه داد: بدلیل نوپابودن دانشگاه فنی و حرفه ای، سرانه اعتبارهای دانشجویی پایین است و این دانشگاه هنوز جایگاه خود را از نظر اعتبارها پیدا نکرده است اما با این وجود توانسته است در زمینه های عمرانی فعالیت های چشم گیری ارائه دهد.
 
رییس آموزشکده فنی خواهران ایلام گفت: بیش از 620 دانشجو در این آموزشکده در حال تحصیل هستند، که با افزایش ظرفیت امسال بیش از 175 نفر نیز ورودی جدید خواهد داشت.
 
قنبری گفت: این آموزشکده سه خوابگاه دولتی و خودگران دارد که خوابگاه دولتی آموزشکده در جریان سیل اخیر بیش از دو میلیارد و 200 میلیون ریال خسارت وارد شد که با تلاش و کوشش توانستیم به نحو مطلوب در بهسازی و ترمیم و تجهیز آن اقدام کنیم.
 
مسئول طرح های عمرانی آموزشکده های فنی استان ایلام با بیان هزینه 50 میلیون تومانی آموزشکده در راستای اجرای طرح های عمرانی، گفت:در سال جاری برای محوطه سازی و فضای سبزآموزشکده نیزهزینه ای بالغ بر 20 میلیون تومان صرف شده است.
 

رئیس دانشکده فنی خواهران ایلام، در ادامه طرح های عمرانی صورت گرفته در این آموزشکده اظهارداشت: تجهیز کامل کارگاه های آموزشکده، با خرید23 دستگاه کامپیوتر، صندلی چرخدار، تعویض میز و صندلی های سلف، و تجهیز 7کلاس به سیستم الکترونیک و پروژکتور با هزینه بالغ بر یک و نیم میلیون تومان برای هر پروژکتوراز دیگر اقدامات عمرانی صورت گرفته در این مرکز آموزش عالی در استان است.

 

انتهای پیام/

نظر شما