شناسهٔ خبر: 14983768 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری آیین بزرگداشت شهدای دولت در حرم مطهر رضوی

آیین بزرگداشت شهدای دولت در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خراسان رضوی، خبرگزاری صدا و سیما، همزمان با هشتم شهریور آیین بزرگداشت شهدای هفته دولت و سی و پنجمین برگزاری آیین بزرگداشت شهدای دولت در حرم مطهر رضویسالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

این ویژه برنامه با حضور علمای اعلام، مدیران استانی و آستان قدس رضوی ، نیروهای نظامی و انتظامی، زائران و مجاوران بارگاه منور ثامن الحجج(ع) در صحن جامع رضوی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان به عنوان سخنران مراسم درباره جایگاه فعالیت سیاسی سخنرانی کرد و با بیان این که فعالیت سیاسی، شغل مقدسی است، گفت: همانطوری که صدقه دادن بخاطر کمک به نیازمندان و تاسیس خیریه برای دستگیری از مستضعفین، ثواب و ارزش بالایی دارد، فعالیت در عرصه سیاسی نیز از جایگاه مهم و ارزشمندی برخوردار است.

او افزود: کسانی که چون شهید باهنر و رجایی، با روحیه انقلابی و خالصانه به دنبال فقرزدایی از جامعه هستند و برای پیشرفت کشور گام های موثر و اندیشمندانه بر می دارند، به یقین داری قداست بالایی هستند و لیاقت شهادت دارند.

قرائت قرآن قاریان ممتاز حرم مطهر رضوی و میثاق نامه این یادواره از برنامه های این مراسم بود.

به مناسبت انفجار دفتر نخست وزیری در هشتم شهریور سال 1360 و شهادت دو یار دیرین امام (ره) و انقلاب و دو اسوه علم و تقوا، شهید محمد علی رجایی، رئیس جمهور و محمد جواد باهنر، نخست وزیر که نمونه ای از دولتمردان مردمی بودند، دوم تا هشتم شهریور به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.

دیشب همچنین در حرم رضوی ویژه برنامه دحوالارض با حضور جمع زیادی از زائران و مجاوران بارگاه منور ثامن الحجج(ع) در صحن جامع برگزار برگزاری آیین بزرگداشت شهدای دولت در حرم مطهر رضویشد.

قرائت آیاتی از کلام الله مجید قاریان بین المللی ، قرائت زیارت جامعه کبیره ، مرثیه خوانی و ذکر مصیبت ذاکران اهل بیت(ع) ، اقامه نماز جماعت مغرب و عشا و قرائت زیارت امین الله از برنامه های این مراسم در حرم رضوی بود که با شکوه خاصی برگزارشد..

بنابر روایات در روز دحوالارض، ابتدا زمین کعبه و به تدریج دیگرخشکی‌ها از زیر آب سر برآوردند و روز به روز گسترده‏ تر شدند.

آداب و اعمال ویژه‏ ای از جمله روزه گرفتن و زیارت حضرت رضا(ع) بر این روز وارد شده است.

نظر شما