شناسهٔ خبر: 14983747 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی اردبیل:

راه‌اندازی اورژانس هوایی سرعت در اردبیل ارائه خدمات را بالا برده است

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل گفت: راه‌اندازی اورژانس هوایی سرعت ارائه خدمات را به ویژه در حوادث خاص جاده‌ای و مناطق کوهستانی بالا برده است.

صاحب‌خبر -

غلامرضا حمیدخلق امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: ما در دو بخش نیروی انسانی و تجهیزات سعی می‌کنیم با شرایط مطلوب وضعیت مناسب و خوبی را در ارائه خدمات به هم‌وطنانمان فراهم کنیم که در این راستا راه‌اندازی اورژانس هوایی از 25 اسفند سال گذشته سبب شده تا ما سرعت و کیفیت ارائه خدمات را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه ما با عقد قرارداد با ناجا یک دستگاه بالگرد را اجاره کرده و در ارائه خدمات به هم‌وطنانمان از این ظرفیت استفاده می‌کنیم،‌ افزود: برای انتقال مادران باردار در بروز حوادث و سوانح خاص و تصادفات خاص جاده‌ای و همچنین انتقال مصدومان و مجروحان از این ظرفیت قطعاً استفاده خواهیم کرد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل گفت: راه‌اندازی اورژانس هوایی سرعت ارائه خدمات را به ویژه در حوادث خاص جاده‌ای و مناطق کوهستانی بالا برده است.

حمیدخلق ادامه داد: با توجه به وضعیت خاص آب و هوایی و شرایط کوهستانی در این استان به ویژه در نیمه دوم سال ما در انتقال مجروحان، مصدومان و یا حادثه‌دیدگان به صورت زمینی با مشکلاتی روبه‌رو بودیم که قطعاً با فعال شدن اورژانس هوایی سعی خواهد شد تا این پوشش به شکل کامل انجام شده و نقیصه برطرف شود.

وی اصلی‌ترین مأموریت اورژانس هوایی را پوشش حوادث پرتلفات و همچنین رخداد طبیعی و غیرطبیعی اعلام کرد و گفت: ما در جلوگیری از قطع عضوها، بروز تصادفات زنجیره‌ای حادثه‌آفرین، وضعیت خاص و اورژانسی، شکستگی جمجمه‌ها یا دنده‌ها، سکته‌های مغزی و یا قلبی غیرحمل زمینی، سوختگی‌های بالای 10 درصد، شکستگی ستون فقرات سعی می‌کنیم از ظرفیت اورژانس هوای استفاده می‌کنیم.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل بیان کرد: البته تشخیص همه این موارد با کارشناسان امر و اتاق بحران شکل‌گرفته در دانشگاه علوم پزشکی است که سعی می‌کنیم از ظرفیت اورژانس با همکاری و مساعدت دانشگاه علوم پزشکی استفاده کرده و بستری را فراهم کنیم تا بتوان مطلوب‌تر و کیفی‌تر خدماتی را به هم‌وطنانی را که دچار حوادث و یا سوانح شده است انجام داد.

انتهای پیام/62001/ی30/

نظر شما