شناسهٔ خبر: 14981692 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

از گوشه و کنار ورزش/

دورهمی دلال‌ها در رستوران مربی بدسابقه/ هزینه ده‌ها میلیونی برند نامرغوب در حوزه رسانه/ انتظار برای برخورد با بازیکن‌سالاری در والیبال / لزوم انتشار فهرست سفرهای خارجی مدیران

با روایت مشرق از اخبار گوشه و کنار ورزش همراه شوید.

صاحب‌خبر -
شب‌نشینی دلال‌ها در رستوران یک مربی منشوری/ برند نامرغوب و بودجه میلیونی در حوزه رسانه/ بازیکن‌سالاری در والیبال و مطالبه مردم از فدراسیونسرویس ورزش مشرق، در روزهایی که همه نگاه‌ها معطوف به ورزشگاه آزادی تهران است تا نخستین بازی تیم ملی فوتبال در راه رسیدن به جام جهانی روسیه آغاز شود، ورزش کشور با حواشی جالبی مواجه بوده است.

* یک مربی فوتبال که مشهور به دلالی و تبانی است، رستورانی در تهران راه اندازی کرده که به پاتوق دلال ‌ها و مرتبطینش تبدیل شده است. عموم فعالان شبکه آلوده فوتبال به این پاتوق رفت و آمد دارند که به نوعی به مکانی برای دورهمی این افراد که از هر قشر و صنفی هستند، تبدیل شده است. برخی، این رستوران را یکی از مراکز فساد مربوط به فوتبال می دانند.

* این روزها شاهد سکوت عجیبی از سوی کارلوس کی روش بوده‌ایم. وی که در دوران مدیریت علی کفاشیان مدام حالت تهاجمی و معترض داشته، با شروع دوران جدید، تغییراتی جدی در رفتار خود داشته است. سامان یافتن کمپ تیم‌های ملی، آماده سازی اتوبوس اختصاصی، ساماندهی پرواز چارتر، ارتقاء قابل توجه کیفیت لباس تیم ملی و ...، مواردی بوده که موجب رضایت وی شده است. او در محافلی به تمجید از مدیریت تاج و ساکت در فدراسیون پرداخته است.

* یک برند نامرغوب پوشاک ورزشی برای آنکه بتواند فدراسیون ها را تحت فشار قرار دهد و افکار عمومی را همراه خود کند، هزینه گزافی در رسانه ها داشته است. این برند مبلغی حدود 100 میلیون تومان را به یکی از واسطه ها داده تا با تقسیم میان برخی رسانه ها، خود را تبلیغ کند و فشارها را از خود بردارد. این برند که مشهور به کیفیت نامرغوب است، اکنون توسط برخی رسانه ها به شکلی تعجب برانگیز حمایت می شود. این رسانه ها که تا قبل از این خواستار حضور شرکت های معتبر و جهانی در ورزش بودند؛ ولی به یک باره تغییر مسیر داده اند.

* در شرایطی که مدتهاست فوتبال ایران از فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) طلب دارد و علی کفاشیان نتوانست در دوران خود به آن برسد، فدراسیون کنونی در حال رایزنی‌های گسترده است تا این طلب فدراسیون کشورمان وصل شود. در سفری که چندی قبل به سوییس صورت گرفت، بدهی فیفا به باشگاه ها پرداخت شد که مبلغی قابل توجه بود. در ادامه نیز قرار شد تا فیفا به راهکاری جهت پرداخت بدهی باقیمانده به فدراسیون رسیده و پول بلوکه شده را به ایران انتقال دهد. این اتفاق می تواند مشکلات قابل توجهی از فدراسیون را حل کند.

* اکنون که المپیک ریو به پایان رسیده، همه در انتظار برخوردی قانونی با بی نظمی های صورت گرفته از سوی برخی ملی پوشان والیبال هستند. عدم حضور در رژه افتتاحیه این رقابت ها که به دلایلی غیر قابل قبول صورت گرفت، موجب ایجاد یک مطالبه عمومی در جهت برخورد با بازیکن سالاری شد. در آن مقطع برخی از منافع ملی گفتند و مصلحت اندیشی را در پیش گرفتند، اکنون که این دیدارها به اتمام رسیده، به نظر می رسد باید منتظر یک خانه تکانی جدی و احتمالا برخورد با عاملان این اتفاق بود. اکنون بر فدراسیون است که در این زمینه برخورد لازم را صورت دهد تا شائبه بازیکن سالاری در والیبال خاتمه یابد.

* اگرچه محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان تاکید ویژه ای بر منع سفرهای برون مرزی غیر ضرور دارد و خود نیز در این راستا اقدام می کند؛ اما برخی رفتارها در زیر مجموعه وی خلاف این را نشان می دهد. به نظر می رسد شورای برون مرزی وزارت ورزش بایستی فهرستی از تعداد سفرهای خارجی رؤسا، دبیران و نواب رئیس فدراسیون‌ها منتشر کند تا وضعیت سفرهای این مدیران به درستی روشن شود. همین لیست می تواند نمایی از واقعیت های ورزش باشد و نشان دهد که چه افرادی، چه تعداد سفر و با چه اهدافی داشته اند.
 
* مدال برنز کیمیا علیزاده که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان می توانست طلا باشد، بازتاب گسترده ای در جهان داشته است. این مدال را می توان یک تبلیغ گسترده برای حجاب اسلامی و فعال بودن بانوان محجبه در ورزش دانست. در شرایطی که رسانه‌ها و دولت‌ها تلاش گسترده‌ای برای اسلام هراسی و ایران هراسی می‌کنند، چنین اتفاقی را می توان فرصتی بی نظیر دانست. ورزش بانوان در صورت یک نظارت جامع و داشتن نگاهی فرهنگی، می تواند تبلیغی با دایره جهانی در راستای توانمندی بانوان مسلمان باشد. مقام معظم رهبری نیز همواره نگاهی کلان و راهبردی به ورزش بانوان داشته اند که موجب ایجاد چنین فرصت ها و نتایجی شده است.

نظر شما