شناسهٔ خبر: 14969249 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم:

معنی و مفهوم قرآن با ارتباط با عترت، متجلی می شود

حوزه/ معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم بر لزوم توجه جدی جامعه به دو عنصر تقارب و نزدیکی قرآن و عترت تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، احد جمالی  امروز در سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان قم که در مجتمع فرهنگی امامزاده سیدعلی(ع) برگزار شد، با ذکر این مطلب که خداوند متعال قرآن کریم و عترت را حبل المتین مردم قرارداده است، گفت: خداوند با خلیفة الله خواندن انسان، وظایف بسیار سنگینی را بر روی دوش او نهاد.
وی افزود: انسان به عنوان خلیفه خدا در روی زمین، شاهد و ناظر است که قرآن کریم بزرگترین سند انسان ساز بر شریف‎ترین انسان یعنی پیامبر اکرم(ص) نازل شده است؛ قرآن کریم از علم لایزال الهی نشات گرفته است؛ قرآن بزرگترین معجزه الهی در تاریخ بشریت است، در قرآن کریم هر زمانی نو و تازه است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم بیان کرد: قرآن اثری جاویدان برای همه اعصار و نسل‎ها است؛ به همین جهت قرآن کریم لازم است و کفایت آن نیز عترت است؛ اگر اعتقاد به عترت در کنار قرآن باشد، معنی و مفهوم مشخص می‎شود؛ امیدواریم با برگزاری مسابقات قرآنی و جلسات قرآنی و ترویج فرهنگ قرآن شاهد و ناظر فرهنگ عملی قرآن در بین جامعه خود و کلیه جوامع بشری باشیم.
وی گفت: پیامبر اکرم(ص) اولین و بزرگترین مبلغ قرآن کریم بودند و پس ازایشان اهل بیت طاهرین(ع) در این عرصه پیشگام بودند که امیدواریم همه شیعیان و محبان اهل بیت(ع) با فرهنگ قرآن که همان فرهنگ نبوی و اهل بیتی(ع) است آشنا و هم گام شوند.

نظر شما