شناسهٔ خبر: 14871346 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

هوشمندترین شهرهای ایران معرفی شدند

71541

معاون مرکز توسعه دولت الکترونیکی و فناوری اطلاعات وزارت کشور هوشمندترین شهرهای ایران را معرفی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، علیرضا براتی در مراسم اختتامیه دومین همایش زیرساخت و فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر هوشمند در سالن همایش‌های برج میلاد، گفت: پس از تجربه موفق سال گذشته در انتخاب شهرهای هوشمند در دوره نخست این همایش، تصمیم گرفتیم انتخاب شهرهای هوشمند را به صورت منسجم‌تر امسال نیز پی بگیریم.

وی افزود: برای این که رقابت عادلانه‌ای میان شهرها صورت بگیرد ارزیابی امسال در سه سطح شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر، شهرهای با جمعیت بین ۲۰۰ هزار تا یک میلیون نفر جمعیت و شهرهای با جمعیت بالای یک میلیون نفر صورت گرفت.

معاون مرکز توسعه دولت الکترونیکی و فناوری اطلاعات وزارت کشور گفت: شهرهای کشور در شش شاخص جذب سرمایه‌ (خارج از بودجه شهرداری)، اتوماسیون شهرداری، خدمات الکترونیکی شهروندی، زیرساخت‌های اطلاعاتی و ارتباطی، مدیریت هوشمندسازی (وجود ساختار مدون) و پایدارسازی توسعه شهر هوشمند انجام شد.

براتی همچنین اظهار کرد: این شهرها از سوی دو نماینده از وزارت ارتباطات، دو نماینده از وزارت کشور، ۲ نماینده از کارگروه‌های همایش و ۶ نفر از مدیران فاوای استانداری‌های کشور برگزیده شدند.

براساس این گزارش در میان شهرهای کمتر از ۲۰۰ هزار نفر، دو شهر شاهرود و لطیفی شایسته تقدیر شناخته شدند.

در میان شهرهای بین ۲۰۰ هزار تا یک میلیون نفر نیز در حوزه اتوماسیون شهری شهرهای یزد و همدان، در حوزه پایدارسازی شهرداری زنجان، در حوزه جذب سرمایه خارج از بودجه شهرداری کرمانشاه و در حوزه مدیریت هوشمندسازی شهر ساری رتبه‌های برتر را کسب کردند.

در بین شهرهای بیش از یک میلیون نفر جمعیت نیز شهر تبریز در حوزه اتوماسیون، زیرسخت و مدیریت هوشمندسازی، شهر قم در حوزه خدمات شهروندی و اتوماسیون، شهر اصفهان در حوزه زیرساخت و خدمات شهروندی و جذب سرمایه و شهر شیراز در دو حوزه جذب سرمایه و مدیریت هوشمندسازی رتبه‌های برتر را کسب کردند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما