شناسهٔ خبر: 14868199 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل راه‌آهن استان:

عملیات بازسازی 130 کیلومتر راه‌آهن لرستان ضروری است

نمایندگی لرستان

مدیرکل راه‌آهن لرستان از عملیات بازسازی 130 کیلومتر راه‌آهن استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سید حسین مرتضوی در مراسم بازسازی خطوط راه‌آهن محور لرستان اظهار کرد: عملیات بازسازی راه‌آهن استان با توجه به فرسودگی خط و قدمت بالای ساخت آن که از زمان بهره‌برداری تاکنون 76 سال می‌گذرد ضروری به نظر می‌رسد و یک بازسازی اساسی از آن انجام دادیم.

وی ادامه داد: از 155 کیلومتر راه‌آهن لرستان 130 کیلومرتر از سال 93 تاکنون بازسازی شده است، 10 کیلومتر در مسیر روستاهاست و فقط 15 کیلومتر بازسازی نشده است. مصالح به کار رفته در این بازسازی‌ها متناسب با رفت و آمد قطارها و فشارهای وارده بر خط هستند.

مرتضوی تصریح کرد: بازسازی ریل‌های جدید 25 متری R60 خارجی، تراورس‌های بتنی B70 و بلاست جدید جایگزین امکانات قدیمی و فرسوده شده‌اند.

مدیرکل راه‌آهن لرستان با اشاره به اینکه سال گذشته مهم‌ترین عملیات ما بازسازی بود و تاکنون 200 میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم، اضافه کرد: در ریل‌های جدید دیگر از اتصالی استفاده نمی‌شود و همه مسیر جوشکاری است و این نوع ریل‌ها استحکامات بیشتری دارند که از مزایای آن می‌توان به کاهش مصرف سوخت، افزایش سرعت و به تبع آن کاهش زمان سیر قطارها، افزایش ایمنی، کاهش سوانح احتمالی و کاهش آلودگی صوتی اشاره کرد.

وی افزود: راه‌آهن لرستان از روستای مومن‌آباد شروع و به تنگ 7 ختم می‌شود که طول مسیبر 155 کیومتر است و توپوگرافی سخت و پیچیده از ویژگی‌های راه‌آهن استان ماست که در دنیا کم‌نظیر است.

مرتضوی بیان کرد: هزینه نگهداری ماهیانه راه‌آهن لرستان با پرسنل 400 نفره حدود یک میلیارد و 100 میلیون تومان است.

مدیرکل راه‌آهن لرستان با بیان اینکه طرح جامعی برای ایستگاه دورود تهیه کرده‌ایم، گفت: ساختمان جدید این ایستگاه 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.


با 15 میلیارد تومان تمام روستاهای مسیر برق‌دار می‎شوند

‌مدیرعامل شرکت برق لرستان نیز گفت: طول شبکه مورد نیاز برق روستاهای بخش پاپی، 65 کیلومتر است.

‌مهندس خودنیا نیز در مراسم بازسازی خطوط راه‌آهن محور لرستان با اشاره به مشکل برق روستای تنگ 7، اظهار کرد: از سه ماه پیش با همکاری فرمانداری و استانداری رایزنی‌هایی برای برق‌رسانی به روستاهای بالای 10 خانوار استان انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: روستاهای تنگ 7 و تنگ 5 را محور برق‌رسانی به این روستاها در نظر گرفته‌ایم که طول شبکه موردنیاز اینجا 65 کیلومتر است.

خودنیا اضافه کرد: 6 کیومتر از مسیر را تکمیل کرده‌ایم و مابقی را هم سعی می‌کنیم تا پایان سال به اتمام برسانیم.

مدیرعامل شرکت برق لرستان تاکید کرد: این مسیر نیاز به طراحی ویژه دارد که اگر راه‌آهن به تعهدات خودش پایبند باشد تمام روستاهایی که در این مسیر وجود دارند تا پایان سال از نعمت برق برخوردار می‌شوند.

وی یادآور شد: حدود 15 میلیارد تومان هزینه تامین شبکه این مسیر است تا تمام روستاها برق‌دار شوند.


انتهای پیام

نظر شما