شناسهٔ خبر: 14868085 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

۷۳ درصد زنجیره فولاد تاریخ کشور طی ۴ سال گذشته تولید شد

یزد-معاون طرح و برنامه ای وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۷۳ درصد زنجیره فولاد تاریخ کشور طی ۴ سال گذشته تولید شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسین ابویی مهریزی ظهر امروز چهارشنبه در مراسم افتتاح فولاد پارمیدا در شهرستان اشکذر اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده طی ۴ سال دولت یازدهم ۹۰ میلیون تن به زنجیره تولید فولاد کشور اضافه شد و طرح های فولادی در این مدت به نتیجه خواهد رسید.

وی با بیان اینکه از ابتدای فعالیت واحدهای فولادی تا شهریور ۹۲ میزان تولید در زنجیره فولاد کشور ۱۲۵ میلیون تن بوده است، بیان کرد: با اضافه شدن ۹۰ میلیون تن تولید در این چرخه طی ۴ سال، ۷۳ درصد کل تولید زنجیره فولاد کشور طی این ۴ سال محقق خواهد شد.

ابویی مهریزی افزود: از سال ۱۳۹۲ تا پایان سال ۹۴، ۳۵ میلیون تن به زنجیره تولید فولاد کشور اضافه شده که امسال نیز تلاش می شود با به نتیجه رساندن سرمایه گذاری های صورت گرفته ۲۵ میلیون تن دیگر در مدار تولید قرار گیرد.

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت یادآور شد: در سال ۹۶ نیز با برنامه ریزی های انجام شده ۳۲ میلیون تن دیگر به تولید زنجیره فولاد کشور اضافه می شود.

وی ادامه داد: هدفگذاری ما برای افق ۱۴۰۴ رسیدن به تولید ۵۰۵ میلیون تن است که این میزان حدود ۳ درصد تولید کل جهان را شامل می شود.

وی اظهار امیدواری کرد با استفاده از توان نیروهای متخصص و سرمایه گذاری سرمایه داران و کارآفرینان این ظرفیت ارزشمند در صنعت فولاد توسعه و گسترش پیدا کند و برنامه ریزی های انجام شده محقق شود.

به گزارش مهر، معاون وزیر صنعت به همراه مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد و جمعی از مسئولان همچنین از واحد تولید پیچ و مهره در شهرستان اشکذر بازدید کردند.

نظر شما