شناسهٔ خبر: 14657641 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

فضای سیاسی اسکار اعتراض کارگردان روسی را هم برانگیخت

«نکیتا میخالکوف»در مصاحبه اخیر خود به شدت به فضای سیاسی و پر از تضاد حاکم بر جوایز اسکار اعتراض کرده و خواستار برگزاری یک جایزه سینمایی جایگزین جوایز اسکار برای کشورهای «BRICS» شد. کشورهای «BRICS» شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

«نکیتا میخالکوف» که سال 1995 برای فیلم سینمایی «آفتاب سوخته» برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان (فیلم غیرانگلیسی) شد، در مصاحبه اخیر خود به شدت به فضای سیاسی و پر از تضاد حاکم بر جوایز اسکار اعتراض کرده و خواستار برگزاری یک جایزه سینمایی جایگزین جوایز اسکار برای کشورهای «BRICS» شد. کشورهای «BRICS» شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است.

«میخالکوف» گفت: ایده پایه‌گذاری چنین جایزه‌ای از سوی این کشورها با استقبال بسیار زیادی روبرو شده است. در چنین شرایطی می‌خواهیم که صداهای دیگر نیز به گوش جهانیان برسد.

وی افزود: یک آکادمی فیلم آسیایی اروپایی برای پایه گذاری این جایزه می‌تواند در سال 2017 میلادی پایه گذاری شود.

وی تأکید کرد: دلایل سیاسی پشت پرده باعث شد تا فیلم اخیر من «Sunstroke» حتی در پیش فهرست نامزدهای جوایز اسکار بهترین فیلم خارجی زبان سال قرار نگیرد. مطمئنم اگر فیلمم «آفتاب سوخته» که برنده جایزه اسکار شد، امروز به آکادمی فرستاده می‌شد، نمی‌توانست حتی در پیش فهرست نامزدها هم قرار گیرد.

این پرکار روسیه گفت: فضای جهان امروز به شدت سیاسی و پر از تضاد شده است.

نظر شما