شناسهٔ خبر: 1453201 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دکتر تیجانی:

كشورهاي اسلامي در توسعه گفتگوهاي دو طرفه بكوشند

خبرگزاري شبستان: انديشمند جهان اسلامي بيان داشت: كشورهاي اسلامي بايد در توسعه گفتگوهاي دو طرفه بكوشند و اين امر يكي از مهمترين موضوع‌ها و راهكارها براي ايجاد وحدت و گسترش اتحاد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، دکترتیجانی سه شنبه شب (1 مهر) در نشست هم‌انديشي علماي ايران و اندونزي كه در پژوهشگاه مطالعات تقریبی برگزار شد، گفت: وحدت و دوري از تفرقه يكي از موضوعاتي است كه بايد مسلمانان به آن توجه داشته باشند و خداوند نيز در قرآن كريم به آن اشاره كرده است.

 

وي بيان داشت: كشورهاي اسلامي بايد در توسعه گفتگوهاي دو طرفه بكوشند و اين امر يكي از مهمترين موضوع‌ها و راهكارها براي ايجاد وحدت و گسترش اتحاد است.

 

انديشمند جهان اسلام تاكيد كرد: اعتقاد دارم كه همه مسلمانان با هم برادر هستند و اين برادري بايد گسترش يافته تا موجب اتحاد بيشتر شود و دشمنان را ناكام بگذارد.

 

دكتر تيجاني گفت: اهل بيت(ع) كشتي نجات هستند و اين گفته پيامبر(ص) است و بنابراين همه مسلمانان بايد حول محور محبت اهل بيت(ع) حركت كنند.

 

وي با اشاره به روايتي از پيامبر(ص) گفت: طبق اين روايت اهل بيت(ع) همانند كشتي نوح هستند كه همه از آن بهره مي‌برند

 

انديشمند جهان اسلام با اشاره به اختلافات ميان مسلمانان گفت: اين اختلافات كه توسط دشمنان گسترش يافته است سياسي است و مي‌كوشند كوچكترين مسائل را برجسته كرده و به اختلاف‌ها دامن بزنند.

پايان پيام/

نظر شما