شناسهٔ خبر: 1448630 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

اعتصاب خلبانان در فرانسه وارد نهمین روز شد

- همشهری آنلاین: نهمین روز اعتصاب خلبانان شرکت هواپیمایی ایر فرانس با تظاهرات خیابانی خلبانان ابعاد تازه‌ای به خود می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری فرانسه از پاریس، به رغم هشدارهای دولت و شرکت ایرفرانس، اعتصاب خلبانان این شرکت ادامه یافته و با اعلام تظاهرات امروز بعدازظهر در نزدیکی مجلس ملی در پاریس، ابعاد تازه‌ای به خود می‌گیرد.

مانوئل والس نخست وزیر فرانسه امروز در اظهاراتی اعتصاب خلبانان را بی دلیل خواند و افزود: این اقدام آینده شرکت هواپیمایی ایرفرانس را به خطر انداخته است.

وی با بیان این که چنین اقداماتی وجهه فرانسه را مخدوش می کند، از خلبانان خواست تا پیشنهادات جدید شرکت ایرفرانس را بررسی کنند.

خلبانان ایرفرانس در حالی به اعتصاب خود تا روز جمعه ادامه می دهند که این شرکت هواپیمایی روز دوشنبه از تعلیق اجرای طرح توسعه اروپایی خود تا ماه دسامبر خبر داد. ایرفرانس قرار بود در راستای سیاست های جدید خود پروازهای ارزان قیمت را در قالب شرکت ترانساویا توسعه دهد. این طرح یکی از موارد مناقشه خلبانان با شرکت ایرفرانس است ، اما خبر تعلیق اجرای این طرح هم نتوانست آنان را به توقف اعتصاب وادارد.

خلبانان ایرفرانس به دعوت اتحادیه ملی خلبانان (SNPL) از 15 سپتامبر ( 24 شهریور) در اعتراض به فقدان گفت وگوی اجتماعی در مورد جهت گیری های راهبردی این شرکت هواپیمایی اعتصاب کردند. در روز نخست اعتصاب، 70 درصد از پروازها لغو شد.

فردریک گژی مدیرعامل ایرفرانس که در نخستین واکنش‌ها هزینه روزانه این اعتصاب را 10 تا 15 میلیون یورو برآورد کرده بود، دیروز خسارت روزانه این اعتصاب را 20 میلیون یورو اعلام کرد.

نظر شما