شناسهٔ خبر: 14352588 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پادگان ابوذر آرامگاه ابدی 2 شهید گمنام کربلای 4 شد

2 شهید گمنام عملیات کربلای 4 بر دوش مردم تا منزلگاه ابدی خود بدرقه شدند و در پادگان فرهنگی ـ تربیتی ابوذر آرام گرفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، پادگان ابوذر که روزی قدمگاه جان برکفانی برای اعزام به جبهه‌های حق علیه باطل بود غروب شنبه در دامنه الوند میزبان دو یار سفر کرده عملیات کربلای 4 در خیل عظیمی از چشم‌انتظاران بود.

از ابتدای بلوار جوان که پیاده به سوی پادگان ابوذر می‌روی مردم دسته دسته به وعده‌گاه دیدار با دو عزیز سفر کرده شتابان در راه بودند، بوی اسپند و گلاب فضا را عطرآگین کرده بود و اشک از چشم‌ها جاری و همه با نگاهی ملتمسانه انتظار رسیدن این دو کبوتر خونین بال را می‌کشیدند.

با دیدن این صحنه‌ها به یاد روزهایی می‌افتی که مادران و خواهران رزمندگان، جوانان و عزیزانشان را با قرآن و اسپند و یک کاسه آب راهی جبهه‌ها می‌کردند؛ امروز برخی از آن مادران و خواهران دیگر نیستند که بازگشت عزیزانشان را شاهد باشند.

اما بانوان خطه شهیدپرور همدان به جای خواهران و مادران آنها با دیدگانی مملو از اشک و اسپند به دست، به استقبال فرزندان و برادران خود آمدند.

در بلوار جوان و ابتدای ورودی جاده پادگان ابوذر از دو شهید گمنام استقبال نظامی شد، تابوت شهدا بر دوش خواهران و برادران همدانی و با فریادهای «یاحسین(ع)»، «یا زینب(س)»، «لبیک یا رقیه(س)»، «ای پیر حرم میر و علمدار نیامد»، «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست» و با مداحی در وصف سرور شهیدان و امام جعفر صادق (ع) تا محل تدفین بدرقه شد.

در مسیر بدرقه شهدا نمایشگاهی برپا شده بود و افراد با حضور در این نمایشگاه دلنوشته‌های خو را در وصف شهدا و ایثارگری آنها ثبت می‌کردند.

در ورودی پادگان در جریان استقبال از دو شهید گمنام عملیات کربلای 4، بر قدوم این عزیزان گوسفندی قربانی شد.

پس از سخنرانی سردار فضلی و حجت‌الاسلام رضوی‌مهر با حضور وهب همدانی فرزند ارشد سردار شهید حسین همدانی و دختر شهید مهدی نیرپناه؛ دو شهیدی که یکی از آنها سر در بدن نداشت به صورت نمادین توسط غواصان تا آرامگاه ابدی‌شان در دامنه الوند بدرقه شدند و آرام گرفتند.

مراسم تدفین شهدا با مداحی اهل بیت(ع) پایان یافت که البته مراسم شام غریبان این دو شهید در حال برگزاری است.

انتهای پیام/89039/ن40

نظر شما