شناسهٔ خبر: 1431382 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فرماندار بندرگز:

ارائه آمار مبتنی بر واقعیت مهم‎ترین نتیجه سرشماری است

فرماندار شهرستان بندرگز گفت: ارائه آمار مبتنی بر واقعیت و برنامه‎ریزی بر مبنای آن مهم‎ترین نتیجه طرح‎های سرشماری در کشور است

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، علی اصغر میرزایی امشب  در جلسه هماهنگی مطلعین محلی سرشماری عمومی کشاورزی شهرستان بندرگز، اظهار کرد: دریافت و ثبت تمامی اطلاعات بهره‎برداران این طرح، با هدف برنامه‎ریزی‎های لازم در این حوزه و ارائه خدمات بهتر به بخش کشاورزی است.  

وی یادآور شد: سرشماری عمومی کشاورزی در کشور هر 10 سال یک‎بار و به دستور رئیس قوه مجریه انجام می‎گیرد که همین موضوع  نشان از اهمیت بالای آمار و اطلاعات این بخش است.

استفاده از روش الکترونیکی برای ثبت اطلاعات کشاورزان بندرگزی

میرزایی با تأکید بر اینکه  بدون برخورداری از آمار و اطلاعات صحیح و دقیق، برنامه‎ریزی ممکن نیست، متذکر شد: باید تلاش کنیم تا فرهنگ ارائه درست آمار را ترویج و فواید این کار را برای جامعه به‎ طور شفاف بازگو کنیم .

وی ادامه داد: نقش و اهمیت ثبت اطلاعات و آمار دقیق در تصمیم‎گیری‎ و برنامه‎ریزی برای توسعه بخش‎های تولیدی کشور از جمله  کشاورزی قابل توجه است .

عالی‎ترین مقام اجرایی شهرستان بندرگز با اشاره به اینکه نوع سرشماری کشاورزی امسال با دوره‎های گذشته متفاوت است، اذعان کرد: در سرشماری این دوره برای اخذ و ثبت اطلاعات بهره‎برداران از روش الکترونیکی و تبلت استفاده می‎شود.

میرزایی خاطرنشان کرد: با برخورداری از بانک اطلاعات و آمار دقیق می‎توانیم تصمیمات و برنامه‎ریزی های کاربردی و عملی در حوزه‎های مختلف شهرستان داشته باشیم.

وی با اشاره به استان گلستان به عنوان قطب مهم کشاورزی در کشور گفت: با سرشماری کشاورزی می توان وضعیت موجود را تبیین و برای آینده برنامه‎ریزی مناسبی تدوین کرد.

دهیاران با مأموران سرشماری کشاورزی همکاری کنند

میرزایی تأکید کرد: اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران شهرستان بندرگز در روند اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی با ماموران سرشماری برای ثبت اطلاعات صحیح و دقیق، همراهی داشته باشند .

وی اضافه کرد: شوراها و ائمه جماعات می‎توانند در آماده‎سازی فرهنگی اهالی روستا، برای همکاری مطلوب با آمارگیران جهت اجرای هر چه بهتر این طرح تاثیرگذار باشند.

فرماندار شهرستان بندرگز: اعتماد مردم و بهره‎برداران بخش کشاورزی به آمارگیران را در جمع‎آوری اطلاعات دقیق بسیار موثر دانست.

میرزایی در پایان اضافه کرد: باید با تبلیغات و اطلاع‎رسانی مناسب، زمینه همکاری و مشارکت هر چه بهتر مردم را در این طرح فراهم ساخت.

انتهای پیام/83002/ذ30/ژ1001

نظر شما