شناسهٔ خبر: 1431345 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فرماندار جاجرم:

تنها راه خروج از خشکسالی اصلاح الگوی مصرف است

فرماندار جاجرم گفت: تنها راه خروج از خشکسالی در شهرستان اصلاح الگوی مصرف است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از جاجرم، علی اکبر محبی عصر امروز در نشست با مدیران این شهرستان با اشاره اینکه جاجرم از جمله شهرستان‌های خراسان شمالی است که با پدیده خشکسالی مواجه شد، تصریح کرد: در سال آبی شاهد کاهش نزولات جوی بوده‌ایم که این باعث پایین آمدن سطح آب‌های زیرزمینی شده است.

نماینده عالی دولت در جاجرم تاکید کرد: به طور حتم همکاری مردم از طریق صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف به ویژه در بخش کشاورزی برای حل این بحران لازم به نظر می‌رسد.

وی گفت: باید برای برون رفت از کم‌آبی و خشکسالی به سمت استفاده بهینه از آب و اصلاح الگوی مصرف این مایه حیات رفت.

محبی بیشترین مشکل  آب در این شهرستان را متوجه مناطق روستای جاجرم عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های متولی باید برای تأمین آب این روستاها بیش از پیش تدبیر کنند.

وی همچنین توجه به آبیاری قطره‌ای در کشاورزی و خروج از سیستم آبیاری سنتی به مدرن را ضروری عنوان کرد.

به گفته نماینده عالی دولت در جاجرم اصلاح نظام آبیاری و استفاده از روش‌های نوین آبیاری میزان مصرف آب را کاهش چشمگیری می‌دهد.

وی در بخش دیگری با اشاره به افزایش اعتبارات تملک دارایی شهرستان تصریح کرد: این اعتبارات از 6.5 درصد در سال 92 به 8.5 درصد برای امسال افزایش پیدا کرد.

فرماندار جاجرم خاطرنشان کرد: این اعتبارات برای اجرای طرح‌های مختلف به منظور ارتقای شاخص‌های مختلف در جاجرم صرف خواهد شد.

وی همچنین تکمیل طرح‌های مصوب سفر رهبری در این شهرستان را در ارتقای شاخص‌های توسعه بسیار مهم عنوان کرد و گفت: خوشبختانه اعتبارات مصوب این سفر با عنایات مسئولان استان به صورت صددرصدی به جاجرم اختصاص یافته است.

به گزارش فارس، شهرستان جاجرم در جنوب غربی استان خراسان شمالی در حاشیه کویر قرار دارد.

انتهای پیام/63002/غ20/ژ1001

نظر شما