شناسهٔ خبر: 14287057 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

وزیر بهداشت به اقدام روزنامه کیهان واکنش نشان داد

روزنامه کیهان فغان آقای وزیر را درآورد!

صاحب‌خبر -
روزنامه کیهان فغان آقای وزیر را درآورد!
فرارو- مخالفان کمر به تخریب قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت بسته‌اند. برخی روزنامه‌ها  و رسانه های اصولگرا از بودجه عمومی استفاده می کنند، علیه دولت تیتر می‎‌زنند و اظهارات مسولان را «تحریف» می‌کنند.

وزیر بهداشت بیشتر اوقات مورد هجوم همه رسانه‌های جناحی هست البته برخی از رفتارهای او خالی از اشکال نیست اما دکتر هاشمی عادت کرده است اصول مورد قبول خود را رعایت کند. هر از گاهی به ویزیت چشم کودکان و افراد کم بضاعت می‌پردازد؛ به عیادت کیارستمی می‌رود و تیم ویژه‌ای را برای رصد احوال او معرفی می‌کند. دیدار محصورین می‌رود و آنها را معاینه می‌کند و برای اعزام پزشکانی جهت پیگیری وضعیت درمانی آنها هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهد و هر یک از بزرگان نظام نیز دچار کسالت شوند او پیگیر احوالاتشان خواهد بود اما این پزشک فراجناحی در امان نبوده و در برابر همه آنها سکوت کرده است جز این بار که روزنامه کیهان، فغان آقای وزیر را بلند کرد.

اما این روزها حاشیه‌هایی علیه وزیر بهداشت شکل گرفته است و برخی از رسانه‌ها و روزنامه‌های جمله‌ای کوتاه و بهت آور را به وی نسبت می‌دهند و مدعی می‌شوند که وی گفته است: «واقعاً زمانی که ما آمدیم، مردم کف زمین زایمان می‌کردند!»

 در همین رابطه صبح امروز وزیر بهداشت دولت تدبیر و امید در جریان رونمایی از 64 سایت خبری، فرهنگی و دانشجویی دانشگاههای علوم پزشکی کشور و سامانه صدور پروانه‌ها و مدیریت موسسات، به تیترهایی تحریف آمیزی که علیه او زده شده بود واکنش نشان داد. وزیر بهداشت در حاشیه این مراسم به این موضوع اشاره کرد و گفت: «برخی از دوستان با تحریف صحبت‌های من دنبال تخریب هستند»

 وی در ادامه به این رسانه‌ها یادآور شد: «تخریب از نظر فرهنگ و اخلاق، ناپسند است» هاشمی همچنین در این باره اضافه کرد: «من در مصاحبه خود اعلام کردم دو سال پیش وقتی به این مرکز درمانی در استان البرز مراجعه کردم تعداد تخت بیمارستانی کم بود و وقتی مردم برای زایمان مراجعه می‌کردند مجبور می‌شدند روی زمین زایمان کنند، اما امروز این خدمت فراهم و بسیاری از این مشکلات رفع شده است.»

این واکنش هاشمی خطاب به روزنامه کیهان بود که درمطلبی به دور از آداب حرفه‌ای روزنامه نگاری وزیر بهداشت را با الفاظی نظیر موهن به ملت و انقلاب، اشرافی و سیاه نما مورد خطاب قرار داد و در تیتر خود به نقلی غیرمستقیم از وزیر بهداشت کشورمان آورد: «قبل از دولت یازدهم مردم کف زمین زایمان می‌کردند!! »؛ به نظر می‌رسد تعابیری مانند توهین به ملت و انقلاب، اشرافی و سیاه نما و حتی «اهانت مدیران اشرافی به ولی نعمتان خود» و ولی  نعمت خطاب کردن مردم کافی بود تا تاب وزیر بهداشت را بی‌تاب کند و صدای او را هم درآورد.
روزنامه کیهان فغان آقای وزیر را درآورد!
وزیر بهداشت در ادامه صحبت‌های خود به تشریح مجدد گفته‌های پشین خود پرداخت و گفت: « من در مصاحبه خود اعلام کردم دو سال پیش وقتی به این مرکز درمانی در استان البرز مراجعه کردم تعداد تخت بیمارستانی کم بود و وقتی مردم برای زایمان مراجعه می‌کردند مجبور می‌شدند روی زمین زایمان کنند، اما امروز این خدمت فراهم و بسیاری از این مشکلات رفع شده است.»

وزیر بهداشت با تاکید بر سوءبرداشت از سخنان وی،‌ ادامه داد: «اظهارنظر من درخصوص یک بیمارستان در استان البرز را به کل کشور تسری دادند، در واقع برخی از دوستان با تحریف صحبت‌های من دنبال تخریب هستند، در حالیکه تخریب از نظر فرهنگ و اخلاق، ناپسند است.»

وی در همین رابطه افزود: «در طول سه سال خدمت به هیچ عنوان از دولت‌ها و مسئولان وقت انتقادی نداشتم و همواره به تعریف و قدردانی از خدمات آنها پرداخته‌ام و فکر هم نمی کنم برای اثبات خدمات نیاز به واکاوی گذشته و اقدامات دیگران باشد بلکه راه اثبات خودمان تلاش شبانه روزیست در حالی که خودی هم وجود ندارد و همه باید تلاش کنیم که نگاهمان پیش‌رو باشد نه به گذشته. قصد ما نه تبلیغ بوده و نه تخریب، براین اساس امیدواریم همه ما در مدار اخلاق رفتار کنیم و اخلاق سرلوحه همه خدمات ، رفتارها و قلممان باشد چرا که این موضوع نیاز جدی جامعه ماست.»

گفتنی است امروز سایت عصر ایران نیز در این باره واکنش نشان داد و در مطلبی با عنوان «زایمان بی اخلاقی در تیتر یک!» به ابعاد غیراخلاقی این اقدام پرداخته است.

نظر شما