شناسهٔ خبر: 14262115 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فرماندار اراک:

بازار اراک‌ در حال تخریب است

فرماندار اراک گفت: بازار اراک یکی از با ارزش‌ترین بناهای تاریخی استان بوده که متاسفانه در حال تخریب است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حسین بختیاری ظهر امروز در جلسه کارگروه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی با اشاره به نبود پاسگاه به منظور برقراری امنیت بازار اراک اظهار داشت: موضوع کلانتری در اراک از موارد مطرح شده که باید این خلاء با پیگیری و انجام اقدامات جدی پر شود تا مشکلی در زمینه امنیت نداشته باشیم.

وی افزود: با توجه به بحث کلانتری 18 که 8 سال است مطرح شده و اقدامی برای آن انجام نشده این طرح را در شورای استان و شهرستان مطرح کردیم و لازم است که با پیگیری آن خلاء موجود در بحث پاسگاه را حل کنیم.

فرماندار اراک تصریح کرد: بازار اراک به‌لحاظ بافت تاریخی منحصر به فرد بوده، سراها و کاروان‌سراهای متعدد و قرار گرفتن در مرکز شهر جز معدود بازارهایی است که عبور و مرور زیادی در آن وجود دارد و به همین منظور نیاز به یک پاسگاه برای برقراری و تامین امنیت دارد.

بختیاری بیان داشت: در سال 93 هیئت امنایی تشکیل شد و اوآخر اردیبهشت اساسنامه‌ آن تدوین و قرار شد از هر بخش و صنفی در بازار یک نماینده داشته باشیم تا با مطرح کردن مسائل و مشکلات موارد را ارزیابی و اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی ادامه داد: پیگیری ایجاد کلانتری در حال حاضر از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که باید برای تامین امنیت بازار و دیگر موارد ایجاد شود که امیدواریم  هرچه سریع‌تر این کلانتری ایجاد شده و دیگر شاهد خلاء در این زمینه و به‌تبع آن نابه‌سامانی‌های امنیتی نباشیم.

فرماندار اراک عنوان کرد: بازار اراک یکی از با ارزش‌ترین بناهای تاریخی استان است که متاسفانه در حال تخریب بوده و برخی از گذرهای آن تخریب شده که امیدواریم با عملی شدن طرح بازسازی و مرمت این بنا مشکلات موجود حل شده و برای ثبت جهانی این بنای تاریخی حرکت کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما