شناسهٔ خبر: 1416263 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دبیر حزب موتلفه استان همدان:

افراطیون خود را زیر سایه اعتدال مخفی کرده‌اند

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان همدان گفت: افراطیون خود را زیر سایه اعتدال مخفی کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمود الفت یکشنبه‌ شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عملکرد دولت یازدهم در بخش سلامت و قسمتی در مهار تورم موفق ارزیابی می‌شود و امید است که دولت با تداوم کنترل و مهار تورم بتواند رونق تولید و خروج از تورم را فراهم کند.

وی ادامه داد: اما در بحث فرهنگی باید دقت و همت بیشتری را نشان دهد؛ با توجه به اینکه انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است، امسال از طرف مقام معظم رهبری سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده است.

دبیر حزب مؤتلفه استان همدان با تأکید بر اینکه فرهنگ در طول دوران گذشته مظلوم واقع شده است، تصریح کرد: با مقوله فرهنگ نمی‌شود سلیقه‌ای برخورد کرد، چرا که قربانیان اصلی، خانواده‌ها و خصوصاً جوانان هستند.

الفت با بیان اینکه اگر این بی‌توجهی‌ها نسبت به فرهنگ رخ نمی‌داد وضعیت حجاب در جامعه امروز این چنین نبود، خاطرنشان کرد: فرهنگ لفاظی نمی‎خواهد، بلکه عمل و نمود رفتاری را می‌طلبد، چرا که امروز گلوله‌های پنهانی دشمنان، ملت و انقلاب و سینه جوانان و خانواده‌ها را نشانه رفته و از غفلت ما کمال استفاده را برده‌اند و چیزی که از طریق جنگ و اقتصاد نتوانستند به آن دست یابند می‌خواهند از طریق فرهنگ با ذبح آینده‌سازان کشور به دست آورند.

وی با اشاره به اینکه امروز شاهد افزایش پدیده شوم طلاق در سطح جامعه هستیم، عنوان کرد: وقتی از هر پنج ازدواج دو تا به طلاق می‌انجامد آیا نباید در پی علاج آن باشیم؟

دبیر حزب مؤتلفه استان همدان با تأکید بر اینکه خانواده‌ها در آستانه هشدار بوده و در نوک پیکان دشمن قرار دارند، یادآور شد: یادمان نرفته در دوران اصلاحات بیشترین ضربه به بنیان خانواده زده شد.

دبیر حزب موتلفه استان همدان با تأکید بر اینکه تصمیم شهرداری تهران مبنی بر تکریم زنان، تفکیک محیط‌های شغلی زنان از مردان با در نظر گرفتن حفظ کرامت زن ایجاد شده، ادامه داد: بدون هیاهو و پاک کردن صورت مسئله آن، را شروعی برای حفظ احیای بنیان خانواده تلقی و سازمان‌های دولتی و خصوصی به تأسی از یک کار پسندیده اقدام به این کار کنیم و به جای سنگ‌اندازی، خود مشوق و متولی این حرکت شویم.

وی با اشاره به اینکه اگر امروز این کارها انجام نپذیرد، مطمئن باشید در آینده هزینه بیشتری باید بپردازیم، خاطرنشان کرد: این گامی به سوی سبک زندگی اسلامی است جایی در کارهای سیاسی ندارد و همه دستگاه‌ها باید اقدامات مناسبی را در جهت گسترش حجاب و عفاف انجام دهند.

*افراطیون خود را زیر سایه اعتدال مخفی کرده‌اند

الفت در ادامه سخنانش با بیان اینکه بعضی‌ها به جای ترغیب فتنه‌گران و حامیان آنها به جای اظهار ندامت در پی پاک کردن صورت مسئله فتنه هستند، گفت: فتنه و فساد از خطوط قرمز نظام است و مردم نیز نسبت به فتنه و فتنه‌گران حساس هستند. چراکه هستی مردم را به حراج گذاشته و برای نظام هزینه تراشیدند و خود مروج آنارشیسم در کشور بودند.

وی با تأکید بر اینکه نباید تردید کرد که فتنه منشأ خارجی دارد، ادامه داد: هنوز بعضی از اصلاح‌طلبان در موضع افراط هستند و خود را زیر چتر اعتدال مخفی کرده‌اند که باید از چنین افرادی که تکمیل‌کننده پازل دشمن هستند، پرهیز شود.

وی افزود: برخی به جای همگرایی به سمت واگرایی می‌روند و برای تطهیر خود مرتب دولت‌های گذشته را غیرمنصفانه تخریب کرده و بر طبل اختلاف و دو دستگی می‌زنند که این موجب دوری دل‌ها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هر دولتی که آمده و خواهد آمد دارای نقاط ضعف و قوتی است، خاطرنشان کرد: انصاف آنجاست که اگر نقطه ضعفی گفته می‌شود نقطه قوت آن نیز ذکر شود و با وحدت و یکدلی در زمین دشمن بازی نکنیم و از تاریخ عبرت بگیریم، چراکه در طول تاریخ عامل پیروزی، وحدت کلمه و عامل شکست هم اختلاف و شک و دودلی بوده است.

الفت در ادامه به شرایط موجود در استان همدان نیز اشاره کرد و گفت: فساد به‌ معنای جلوگیری از انجام اعمال درست و سالم و بیرون رفتن از حد اعتدال است که با سوءاستفاده از امکانات و منابع عمومی در جهت کسب منافع شخصی دچار تخطی و انحراف شده که این امر علاوه بر آسیب زدن به توسعه، مانع رشد رقابت سالم و عدالت اجتماعی می‌شود.

وی با بیان اینکه فساد در چهار دسته قابل دسته‌بندی است، خاطرنشان کرد: فساد اقتصادی شامل اعمال و رفتار غیرقانونی، فساد اداری شامل کم‌کاری، پارتی‌بازی، باج‌خواهی، ایجاد نارضایتی ارباب رجوع، کاغذ‌بازی، سوءاستفاده از اموال و امکانات دولتی، انحصارگرایی، عدم پاسخگویی، فقدان شایسته‌سالاری در گزینش‌ها و نبود شفافیت در نظام اداری است.

دبیر حزب موتلفه استان همدان با اشاره به اینکه فساد فرهنگی شامل فعل یا ترک فعل که باعث مخدوش‌ کردن یا ایراد صدمه به باورها و ارزش‌ها و اعتقادات جامعه شود، افزود: فساد سیاسی شامل انحراف و یا تخطی از هنجارهای رسمی و مدون، اصول اساسی اخلاقی و مقررات دولتی برای کسب منافع خصوصی و شخصی با هدف افزایش قدرت و ثروت قابل تقسیم است.

وی با تأکید بر اینکه فساد عمده‌ترین چالش فرا روی تامین امنیت و حاکمیت قانون است، تصریح کرد: هرچه انحصار قدرت مأموران دولتی و پنهانکاری آنها در تصمیم‌گیری بیشتر شود، فساد افزایش می‌یابد.

الفت رسالت رسانه‌ها و مطبوعات را اطلاع‌رسانی برای افزایش آگاهی و مشارکت عمومی در سطح گسترده جامعه دانست و اظهار کرد: رسانه‌ها باید خطاکاری‌ها و سوء عملکردها را در صورت عدم اصلاح افشا ‌کنند و سیستم نظارت و ارزیابی هم برای شفاف‌سازی امور غیرامنیتی و نظامی و کاهش فساد و شکوفایی و ثبات افزون‌تر جامعه می‌تواند کمک کند.

*شاهد افزایش فساد در ادارات دولتی هستیم

وی با بیان اینکه بنا به گزارش سالانه سازمان شفافیت بین‌الملل در مورد فساد اداری، ایران در رده 144 جهان قرار دارد، گفت: نمره ایران 25 از 100 است، در حالی که ارقام مربوط به سلامت اداری و اقتصادی برای ایران در سال گذشته 28 بوده که در سال جاری کمتر شده و حاکی از افزایش فساد است.

دبیر حزب موتلفه همدان با تأکید بر اینکه بزرگترین فسادها این است که به شایستگی و صلاحیت‌ها و قابلیت‌های افراد توجه نشود، ادامه داد: یکی از وظایف امروز مدیران مبارزه با فساد است، زیرا فساد مهمترین خطری بوده که مانع اقتصاد مقاومتی است.

دبیر حزب موتلفه استان با اشاره به اینکه به خاطر حفاری‌های صورت گرفته در باغ بهشت، بعضی قسمت‌ها آن‌قدر گود شده که بعدا باید هزینه از جیب مردم را صرف پر کردن آن کنند، خاطرنشان کرد: البته برای دفن مردگان هم پارتی‌بازی می‌کنند و این در شب‌های جمعه غوغا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تغییر کاربری‌ها و تبدیل فضای سبز و باغات به ساختمان شاید بتواند درآمدی به عنوان مسکن برای شهرداری باشد، ادامه داد: شهرداری درآمد خاصی غیر از فشار بر مردم ندارد، بنابراین شهردار و خصوصا شورا باید به فکر درآمد پایدار باشند که مردم را قربانی درآمد شهرداری نکنند و به جای تکریم پول، تکریم ارباب رجوع حاکمیت پیدا کند.

الفت با بیان اینکه قطع درختان خیانت به آیندگان است، افزود: درختان کهنسال به راحتی بریده می‌شوند و اکنون همدان شهر باغات عاری از درخت شده است.

وی تأکید کرد: آنهایی که در لفاظی دغدغه مستضعفین را دارند، چرا برای ایجاد توازن و توسعه عدالت شهری ساخت و سازهای دولتی و ادارات را به پایین شهر گسترش نمی‌دهند.

دبیر حزب موتلفه همدان با بیان اینکه نقش دستگاه‌های متولی نماز در برگزاری نماز در بوستان‌های همدان که توسط نیروهای مردمی و تشکل‌های مذهبی با حمایت شهرداری اجرایی می‌شود کم‌رنگ است، گفت: نقش بعضی متولیان نظیر ستاد اقامه نماز کم‌رنگ و بعضا به ندرت دیده شده که مسئولین شهر شخصا در نماز شرکت یا برای خدا قوت به مسئول آنجا حضور پیدا کنند.

وی در پایان با بیان اینکه با وجود اینکه مراجع اعلام کرده‌اند پرداخت دیرکرد اقساط بانکی حرام است، بانک‌ها همچنان بر مواضع خود ایستاده‌اند، اظهار کرد: با شکل‌گیری تساعدی بانک‌ها در هر کوی و برزن و با سود 26 تا 27 درصدی، هویت اسلامی از بانک‌ گرفته شده و آن را به یک تجارتخانه شبیه کرده است.

انتهای پیام/89033/گ40/ض1002

نظر شما