شناسهٔ خبر: 14135451 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مرد زن‌نماي چت‌روم‌ها دستگير شد

رييس پليس فتاي استان مازندران از دستگيري مرد زن‌نمايي كه در فضاي مجازي اقدام به اغفال دختري جوان و سوءاستفاده از اطلاعات شخصي وي كرده بود، خبر داد.

صاحب‌خبر -

رييس پليس فتاي استان مازندران از دستگيري مرد زن‌نمايي كه در فضاي مجازي اقدام به اغفال دختري جوان و سوءاستفاده از اطلاعات شخصي وي كرده بود، خبر داد.

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سرهنگ احمدرضا رستمي در تشريح جزئيات اين خبر، گفت: با مراجعه زني به پليس فتا و اعلام اين كه از طريق چت‌روم در فضاي مجازي مورد اغفال فردي ناشناس قرار گرفته، بررسي اين موضوع در دستور كار ماموران قرار گرفت.

وي ادامه داد: شاكي در تحقيقات و بررسي‌هاي كارشناسان پليس اظهار كرد كه در فضاي مجازي از طريق چت‌روم با فردي كه خود را دختر جوان جا زده بود، آشنا شده و پس از چند مرحله چت و جلب اعتماد وي، شماره تماس شاكي را دريافت كرده است.

رستمي با بيان اينكه متهم اقدام به دريافت اطلاعات شخصي شاكي از طريق چت‌كردن با وي كرده بود، اظهار كرد: وي پس از كسب اين اطلاعات، با ارسال پيامك‌هاي غيرمتعارف براي شاكي ايجاد مزاحمت مي‌كرد كه ماموران با دريافت اطلاعات وي، اقدامات خود براي دستگيري متهم را آغاز كردند.

رييس پليس فتاي استان مازندران با بيان اينكه ماموران سرانجام متهم به هويت «س- ل» را در شهرستان ساري شناسايي و در اقدامي غافلگيرانه وي را در مخفي‌گاهش دستگير و به مقر انتظامي منتقل كردند، خاطر نشان كرد: متهم در تحقيقات ابتدا منكر هر گونه ارتكاب جرم شد، اما پس از رويت شواهد، قراين و دلايل فني به بزه انتسابي اعتراف كرد.

به گفته وي، متهم پس از تشكيل پرونده براي ادامه روند رسيدگي به جرمش به دادسرا معرفي و پس از آن با قرار وثيقه 200 ميليون ريالي روانه زندان شد.

رستمي در اين خصوص به شهروندان و كاربران فضاي مجازي هشدار داد كه اينترنت دروغ را به راحتي در بسته‌هاي زيبا به كاربران ارائه مي‌كند. پس بايد اين افراد در ارائه اطلاعات شخصي خود در اين فضا دقت بيشتري به كار دهند.

رييس پليس فتاي استان مازندران با بيان اينكه چت‌روم و اتاق‌هاي گفت‌وگو فضاي بسيار ناامني براي جوانان هستند، از آنان خواست از حضور در اين‌گونه تالارها و فضاها خودداري كنند.

انتهاي پيام

نظر شما