شناسهٔ خبر: 14050624 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

۶ ماشین الکتریکی که تسلا را به چالش خواهند کشید

در حال حاضر ۶ ماشین الکتریکی طراحی شده که حقیقتا ماشین های الکتریکی تسلا موتورز را به چالش می کشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز ، این کمپانی به ساخت وسایل نقلیه ی الکتریکی با برد بلند تسلط دارد؛ اما این شهرت همیشگی نیست. چندین کمپانی خودروساز قصد دارند از ماشین های الکتریکی خود تا سال ۲۰۲۰ رونمایی کنند. محدوده ی مسافتی برخی از آنها به ۲۰۰ مایل (۳۲۱ کیلومتر) می رسد. لازم به ذکر است که بسیاری از این وسایل الکتریکی نقلیه، رده بالا بوده و در عین حال لوکس هستند و همین امر آنها را به رقیب های تراز اول تسلا مدل اس تبدیل کرده است.

در ادامه با ۶ ماشین الکتریکی آشنا خواهیم شد؛ با تکرا همراه شوید.

پورشه میشن ای، یک ماشین تماما الکتریکی است که تا پایان این دهه به جاده ها راه پیدا می کند.

 پورشه میشن ای، یک ماشین تماما الکتریکی است که تا پایان این دهه به جاده ها راه پیدا می کند..

کمپانی پورشه در ماه دسامبر اعلام کرد که با سرمایه گذاری مبلغ ۱.۰۹ میلیارد دلار، تجهیزات جدیدی که برای ساخت اولین ماشین الکتریکی نیاز دارد را فراهم خواهد کرد. این ماشین بر مبنای کانسپت میشن ای (Mission E) که سپتامبر گذشته رونمایی شد، روند خود را آغاز می کند.

انتظار می رود که محصول نهایی پورشه نیز همانند پورشه میشن ای از محدوده ی مسافتی ۳۱۰ مایل (۴۹۸ کیلومتر) در هر شارژ برخوردار باشد. لازم به ذکر است که ۸۰ درصد ظرفیت باتری این ماشین در عرض ۱۵ دقیقه پر می شود. ذکر این نکته ضروری است که این محدوده ی مسافتی بر مبنای آزمایش های اروپایی بوده و تحت استاندارد EPA قرار ندارد؛ این احتمال وجود دارد که محدوده ی مسافتی آن به ۲۴۰ مایل (۳۸۶ کیلومتر) کاهش یابد. علاوه بر برد بلند و شارژ سریع، این ماشین الکتریکی می تواند صفر تا ۱۰۰ را در عرض ۳.۵ ثانیه به دست آورد.

تولید SUV تماما الکتریکی آئودی از سال ۲۰۱۸ آغاز می شود.

 تولید SUV تماما الکتریکی آئودی از سال 2018 آغاز می شود..

کمپانی آئودی در ماه ژانویه خبر تولید ماشین الکتریکی خود را از سال ۲۰۱۸ در سایت Brussels تایید کرد. این وسیله ی نقلیه ی جدید با الهام از کانسپت e-tron کواترو ساخته خواهد شد؛ از این کانسپت در نمایشگاه بین المللی ماشین فرانکفورت در ماه سپتامبر رونمایی شد.

SUV جدید از سه موتور برخوردار خواهد بود، علاوه بر اینکه محدوده ی مسافتی آن ۳۱۰ مایل (۴۹۸ کیلومتر) اعلام شده است و از قابلیت های شارژ سریع نیز بهره می برد. نام رسمی این محصول هنوز مشخص نشده است. شایع شده که نام Q6 برای آن انتخاب خواهد شد.

استون مارتین تا سال ۲۰۱۸، کانسپت رپید ای  (RapidE)را توسعه خواهد داد.

استون مارتین تا سال 2018، کانسپت رپید ای  (RapidE)را توسعه خواهد داد.

کمپانی بریتانیایی سازنده ی خودروهای لوکس در اواسط ماه فوریه اعلام کرد که با کمپانی چینی LeEco همراه کرده و با استفاده از تکنولوژی های آن، کانسپت استون مارتین رپید ای را تا سال ۲۰۱۸ توسعه خواهد داد.

انتظار می رود کانسپت رپید ای که بر مبنای سواری رپید اس ساخته می شود، از محدوده ی مسافتی ۲۰۰ مایل (۳۲۱ کیلومتر) در هر شارژ برخوردار باشد. احتمالا این محصول با قیمت ۲۰۰۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰۰ دلار به فروش خواهد رسید. این کمپانی همچنین در رنج نسل بعدی وسایل نقلیه ی الکتریکی با کمپانی نوپای فارادی فیوچر همکاری خواهد کرد. این شرکت نیز در حال حاضر با LeEco همکاری می کند.

اولین ماشین تمام الکتریکی ولوو تا سال ۲۰۱۹ عرضه می شود.

اولین ماشین تمام الکتریکی ولوو تا سال 2019 عرضه می شود.

کمپانی ولوو برای فروش یک میلیون ماشین الکتریکی تا سال ۲۰۲۵ برنامه ریزی کرده است؛ این روند از سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد. این کمپانی اطلاعات محدوده ی مسافتی ماشین خود را اعلام نکرده است. علاوه بر این، هنوز مشخص نیست که کدام خودروی ولوو به سیستم تماما الکتریکی مجهز می شود.

مدیر بخش سیستم نیرو محرکه ی ولوو، متز اندرسون به خبرنگار تک اینسایدر اعلام کرد که احتمالا این ماشین، یکی از مدل های SPA (معماری محصولات مقیاس پذیر) کمپانی خواهد بود؛ این پلت فرم برای ساخت ماشین های هیبریدی بزرگ سری ۹۰ و ۶۰ استفاده می شود. لازم به ذکر است که این کمپانی تا سال ۲۰۲۰ از ماشین تماما الکتریکی برای مدل های کوچک تر سری ۴۰ استفاده می کند که بر مبنای پلت فرم جید CMA (معماری ماژولار فشرده) ساخته خواهد شد.

کمپانی مرموز فارادی فیوچر قسم خورده که تا سال ۲۰۲۰ ماشین الکتریکی رده بالای خود را عرضه کند.

این کمپانی استارتاپ خودروساز برای عرضه ی ماشین الکتریکی خود تا دو سال آینده برنامه ریزی کرده است. این کمپانی از ماشین کانسپت خود در ژانویه رونمایی کرد، با اینحال جزئیات این ماشین هنوز نامشخص باقی مانده اند. قطعا این ماشین ارزان قیمت نخواهد بود. ریچارد کیم، طراح ارشد این کمپانی در ماه ژانویه به خبر نگار تک اینسایدر گفت: "ما تنها روی یک ماشین کار نمی کنیم، اولین ماشین ما در بازار ماشین های رده بالا قرار خواهد داشت.”

مرسدس بنز در سال ۲۰۱۸ از ماشین الکتریکی برد بلند خود رونمایی می کند.

 مرسدس بنز در سال 2018 از ماشین الکتریکی برد بلند خود رونمایی می کند..

کمپانی مرسدس بنز قصد دارد تا سال ۲۰۱۸، حداقل از یک ماشین تماما الکتریکی رونمایی کند. به گزارش خبرگزاری رویترز در اوایل ژوئن، مدیر توسعه ی دایملر، توماس ویبر اعلام کرده که این کمپانی از نمونه ی اولیه ی یک وسیله ی نقلیه با محدوده ی مسافتی ۳۱۰ مایل (۴۹۸ کیلومتر) در نمایشگاه ماشین پاریس در ماه اکتبر رونمایی خواهد کرد.

بنا بر گزارشی که در مجله ی آلمانی AutoBild منتشر شده، این احتمال وجود دارد ماشینی که مرسدس از آن صحبت می کند، یک نسخه ی الکتریکی از کراس اور GLC باشد. اما در حال حاضر پیش بینی می شود که این ماشین الکتریکی از نوع کوپه خواهد بود. به گزارش AutoCar در ماه می، این کمپانی احتمالا تا سال ۲۰۲۰، ۴ ماشین الکتریکی خواهد داشت.

.

کمپانی اپل یکی دیگر از شرکت هایی است که برای راه اندازی یک ماشین الکتریکی تا سال ۲۰۲۰ برنامه ریزی کرده است؛ این ماشین نیز می تواند تسلا موتورز را به چالش بکشد.

کمپانی اپل یکی دیگر از شرکت هایی است که برای راه اندازی یک ماشین الکتریکی تا سال 2020 برنامه ریزی کرده است؛ این ماشین نیز می تواند تسلا موتورز را به چالش بکشد.

اپل هنوز این خبر را تایید نکرده، اما به گزارش وال استریت ژورنال، این کمپانی برای راه اندازی ماشین خود تا سال ۲۰۱۹ برنامه ریزی کرده است. رسانه ی آلمانی Frankfurter Allgemeine در ماه آوریل گزارش کرد که کمپانی اپل در حال راه اندازی یک آزمایشگاه مخفی در شهر برلین است. همچنین گزارش شده که کمپانی اپل با شرکت تولید کننده ی Magna برای ساخت ماشین خود همکاری می کند.

منبع:تکرا

نظر شما