شناسهٔ خبر: 13719307 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

سردار رمضان شریف:

انتفاضه سوم غزه بر دوش نسل سوم و چهارم مردم فلسطین است

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس گفت: جوانان نسل سوم و چهارم مردم فلسطین انتفاضه سوم را بر دوش می‌کشند که در آن روش‌ها و تاکتیک‌های جدیدی از مبارزه با رژیم صهیونیستی را اعلام می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، سردار رمضان شریف، رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس صبح امروز در نشست خبری که به منظور اعلام اهم برنامه های روز قدس برگزار شد، اظهار داشت: روز جهانی قدس ابتکار هوشمندانه و انقلابی معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام (ره) بود.

 

وی ادامه داد: روز جهانی قدس اقدامی برای انسجام امت اسلامی پیرامون مسئله فلسطین یکی از استوارترین و ماندگارترین ابتکارات و خلاقیت هایی بود که در طول 70 سالی که از اشغال فلسطین می گذرد توسط یک عالم دینی که رهبری یک انقلاب بزرگ را برعهده داشت و یک گفتمان جدیدی را به جهانیان عرضه کرد مسئله بسیار مهم و تعیین کننده ای برای حمایت از مردم فلسطین و نشانه رفتن نگاه همه امت اسلامی به سمت دشمن مشترک مان رژیم صهیونیستی بود.

 

سردار رمضان شریف تصریح کرد: روز جهانی قدس هر ساله فرصتی را فراهم می کند تا پرونده اشغال این سرزمین مقدس مورد بازخوانی قرار گیرد. روز قدس فرصتی را فراهم می کند که امت اسلامی و آزادی خواهان جهان از رزمندگان فلسطینی و حامیان این رزمندگان تجلیل کنند.

 

وی بیان داشت: روز جهانی قدس فرصتی را فراهم می کند که همه جهانیان در جریان ظلم و ستم طولانی و خشن و منطق رژیم صهیونیستی در کشتار زنان و کودکان، تخریب منازل و مزارع فلسطینی ها و همچنین غصب سرزمین های آنها به عنوان شهرک سازی قرار گیرد.

 

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس تاکید کرد: روز جهانی قدس فرصتی را فراهم می کند تا افکار عمومی جهان در جریان سرکشی های رژیم صهیونیستی در عدم تمکین به قوانین و مقررات بین المللی را افشا کند. می دانید که چندین قطعنامه سازمان ملل و مجامع مختلف جهانی علیه رژیم صهیونیستی صادر شده است و همه آنها با حمایت آمریکایی ها متاسفانه هرگز اجرایی نشده است.

 

سردار رمضان شریف یادآور شد: صهیونیست ها تنها چیزی که می فهمند منطق مبارزه فلسطینی هاست که اگر آنها در مقطعی توقف کردند آن زمانی بوده که عزم و اراده فلسطینی ها برای مبارزه با رژیم صهیونیستی جدی و قابل مشاهده بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در شش هفت سال گذشته بعد از رویارویی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه و مردم مظلوم و قهرمان غزه در جنگ 51 روزه رژیم صهیونیستی در وحشتی عمیق فرو رفت آنها با هماهنگی و ابتکار هم پیمانان منطقه ای و فرامنطقه ای شان تلاش کردند با خلق درگیری و چالش های جدیدی در جغرافیای جهان اسلام حاشیه امنی را برای رژیم صهیونیستی فراهم کنند.

 

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس تاکید کرد: با کمال تاسف طی 5 سال گذشته شاهد درگیری و خونریزی در جغرافیای متعلق به امت اسلام به ویژه در کشورهای  اسلامی و عربی هستیم انرژی و پتانسیلی که می توانست برای مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی و حمایت از مردم فلسطین به کار گیری شود اما با جهالت، غفلت، نادانی و خیانت بعضی از حکام کشورهای اسلامی متاسفانه این انرژی نه تنها در راستای مبارزه با رژیم صهیونیستی به کار گرفته می شد بلکه موجب شد تا نگاه ها از مسئله فلسطین به درگیری های داخلی کشورهای اسلامی معطوف شود.

 

سردار رمضان شریف با بیان اینکه خدا را شاکریم که مردم فلسطین راه خود را پیدا کردند، افزود: در میان تمام هیاهویی که طی چند سال اخیر پیرامون درگیری ها و چالش هایی که در کشورهای اسلامی وجود داشت شاهد یک پدیده مبارک و منحصربفرد در مبارزات مردم فلسطین علیه جنایتکاران صهیونیستی هستیم؛ پدیده انتفاضه سوم که بر دوش و اراده جوانان نسل سوم و چهارم فلسطینی ها می چرخد نوع جدیدی از مبارزه را به جهانیان نشان داد؛ مبارزه ای که با مبارزات سنتی گروه های شناخته شده فلسطینی ها تفاوت ماهوی و اساسی به لحاظ تاکتیکی و راهبردی و استراتژیک دارد.

 

وی تصریح کرد: در میان هیاهوهایی که رسانه های دنیا در پوشش خبری چالش های کشورهای اسلامی مخابره کرده اند برای ایجاد امنیت روحی و روانی رژیم صهیونیستی پدیده انتفاضه فلسطین توانست به تنهایی با استقامت و پایمردی فرزندان مقاوم فلسطین معادله را معکوس کند هر چند ما در رسانه های عمومی شاهد بازتابی کمی از مبارزه انتفاضه سوم هستیم اما مبارزه ای بسیار متفاوت با مبارزات سنتی گروه های فلسطینی است.

 

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس تاکید کرد: سبک مبارزه گروه های فلسطینی و راهکارهای متوقف کردن دشمن و راه های به چالش کشیدن مبارزات شان راه هایی شناخته شده ای است اما انتفاضه سوم بر اراده و دوش کسانی می چرخد که یک نوع جدیدی از مبارزه را دنبال می کنند.

 

سردار رمضان شریف بیان داشت: از روز قدس سال گذشته تا امروز که در آستانه روز جهانی قدس هستیم انتفاضه مردم فلسطین بیش از 280 شهید زن و مرد و جوان و میانسال بدون نگاه به کشورهای عربی با اتکا به داشته های خود و با ابتکار و خلاقیت های منحصربفردشان تقدیم آرمان فلسطین کرده است.

 

وی ادامه داد: آنها موفق شدند بزرگترین عملیات ناامن کننده تل آویو را توسط دو پسرعموی مبارز اجرا کنند و تلفات سنگینی به صهیونیست ها بزنند همچنین رعب و وحشتی را مجددا به سرزمین های اشغالی بازگردانند چیزی که صهیونیست ها به شدت از آن در هراس بودند.

 

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس با بیان اینکه تقدیم بیش از 2500 نفر زخمی و زندانی شدن هزاران فلسطینی محصول مبارزات سال گذشته مردم قهرمان فلسطین است، تصریح کرد: ما همواره در آستانه روز جهانی قدس با این سوال مواجه بوده و هستیم که خود مردم فلسطین در این میان چه می کنند پاسخ آن است که در کمتر از 365 روز گذشته که فاصله روز قدس گذشته با روز قدس امسال است مردم مبارز فلسطین علی رغم تمامی تنگناها محاصره ها و مشکلات و توانمندی هایی که رژیم صهیونیستی دارد مردم فلسطین اراده کردند که حق خود را از دشمن بگیرند و سرزمین خود را آزاد کنند و به نمایندگی از امت اسلامی مسجد الاقصی را که جزو اماکن مقدس همه مسلمانان است آزاد کنند و ان شاالله این روز با این چشم اندازی که از انتفاضه مردم فلسطین شاهد هستیم دست یافتنی است.

 

سردار رمضان شریف گفت: همه پیامدهای روز جهانی قدس به ما این الهام بخشی را می دهد که وحدت امت اسلامی و حمایت از مردم فلسطین و همچنین مخالفت با کسانی که پیدا و پنهان با رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار می کنند می تواند راهکاری باشد برای کمک به مردم مظلوم فلسطین و در این راه نه مسلمانان که همه آزادگان و انسان های فهیم و منصف پشت مردم فلسطین هستند و نسبت به زورگویی رژیم صهیونیستی معترض هستند.

 

وی مهمترین شاخصه انتفاضه سوم را اتکا به خداوند متعال و داشته های مردم فلسطین بدون توجه به پشتوانه کشورهای عربی برشمرد و بیان داشت: این مسئله تا امروز توانسته است رژیم نژادپرست صهیونیست را به چالش بکشاند مردم فلسطین دریافتند که اگر بخواهند شهروند درجه دو نباشند و از اذیت و آزار رژیم صهیونیستی در امان باشند باید بها و هزینه آن را با حضور در میدان و مبارزه هوشمندانه بپردازند و به نظر می آید این راهی است که مردم فلسطین انتخاب کرده اند.

 

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس خاطرنشان کرد: در آستانه روز جهانی قدس انتظار داریم که یکی از پیامدهای این روز علاوه بر حمایت از مردم فلسطین و نشانه رفتن به سمت دشمن مشترک یکی دیگر از پیامدهای مثبت حضور میلیونی مردم ما در روز جهانی قدس و امت اسلامی و آزادی خواهان در این روز بتوانند با فشار افکار عمومی مانع تصمیم آن دسته از افرادی شود که خواهان برقراری ارتباط رسمی با رژیم صهیونیستی هستند این افراد تا سال های گذشته حداقل جرات اظهار برقراری ارتباط رسمی با رژیم صهیونیستی را نداشتند و از امت اسلامی شرم می کردند و از افکار عمومی جهان اسلام می ترسیدند و با درگیری های چند ساله در سرزمین های اسلامی و نادانی و جهالتی که بعضی از حکام کشورهای منطقه دارند به ارتباط رسمی با ظالم ترین دشمن مسلمان ها دارند.

 

رمضان شریف در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به صحبت های اخیر اسماعیل هنیه مبارز فلسطینی در نماز جمعه دو هفته گذشته افزود: این مبارز فلسطینی طی سخنانی گفت متاسفم که شاهد سبقت گرفتن کشورهای عربی برای برقراری ارتباط با رژیم صهیونیستی هستم و به نظر می آید که این کشورها فلسطین را فراموش کرده اند اما امت اسلامی بارها و بارها این مسئله را تجربه کرده که هر گاه با اتکا به داشته های خود سرزمینِ مردم فلسطین و لبنان حرکت کرده به پیروزی دست یافته است.

 

وی با اشاره به برگزاری مراسم روز قدس امسال بیان داشت: ما در جمهوری اسلامی افتخار داریم که همانند 37 سال گذشته در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و پایان یک ماه عبادت و پشت سر گذاشتن شب های نورانی قدر ملت ایران برای یک حضور میدانی گسترده آماده می شوند که دومین راهپیمایی میلیونی و سراسری کشورمان پس از راهپیمایی میلیونی 22 بهمن است.

 

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس تصریح کرد: 37 سال است که ملت ما در اوج گرفتاری ها و مشکلات ناشی از دفاع مقدس در اوج تحولات شگرف سیاسی منطقه ای همواره ثابت قدم تدبیر حکیمانه حضرت امام را گرامی می دارد و به مطالبه مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از مردم فلسطین لبیک می گوید.

 

وی بیان داشت:  مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس امسال را در بیش از 850 شهر کشور از مساجد بزرگ و میادین اصلی شهر به سمت میعادگاه مصلی نماز جمعه برگزار می ‌کنیم هم چنین سخنرانانی را برای شهرهای بزرگ کشور پیش بینی کرده ایم تا به تشریح و بیان تحولات منطقه و اقدامات شنیع رژیم صهیونیستی و وضعیت فلسطینیان برای مردم بپردازند.

رمضان شریف با بیان اینکه بیش از 3 هزار و 500خبرنگار، عکاس و تصویربردار داخلی و خارجی در سراسر جغرافیای کشور مراسم راهپیمایی را پوشش می دهند افزود: تمامی مردم صرف نظر از قومیت، نژاد و اقلیت های مذهبی دوشادوش هم در راهپیمایی روز قدس شرکت می کنند، مردم ما یکپارچگی و انسجام خود را در حمایت از مسئله فلسطین در طول 37 سال گذشته به جهانیان مخابره کرده است.

 

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس تاکید کرد: تلاش شده است در مجموعه کشور مسائل حفاظتی، امنیتی و تامین حضور شهروندان برای شرکت در مراسم فراهم کنند.

 

وی در خصوص سخنرانان مراسم راهپیمایی روز قدس گفت: این مراسم در تهران رأس ساعت 10 و 30 دقیقه صبح آغاز شده و مردم پس از طی مسیرهای نه گانه برای اقامه نماز جمعه به دانشگاه تهران مراجعه خواهند کرد؛  سخنران این مراسم خطیب موقت نماز جمعه تهران آیت الله خاتمی است و هم چنین سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه است که تحولات سیاسی، نظامی و امنیتی منطقه را تشریح می کند و هم چنین شرایط مبارزات مردم فلسطین را بیان خواهند کرد.

 

رمضان شریف در ادامه در پاسخ به این سوال که شایعاتی مطرح است مبنی براینکه ایران برای همکاری با کارگروه اقدام مالی موسوم به نهاد بین المللی مبارزه با پول شویی دست از حمایت فلسطین لبنان و جبهه مقاومت برداشته است اظهار داشت: حمایت از محور مقاومت، مردم فلسطین و لبنان جز استراتژی ‌های ثابت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و برگرفته از آرمان های انقلاب اسلامی، مفاد قانون اساسی و فرمایشات مقام معظم رهبری است که در طول 37 سال گذشته کشورمان این راه را طی کرده است.

 

وی ادامه داد: دشمنان جهان اسلام می‌ خواهند برای افزایش فشارها این اقدامات را انجام دهند و با شایعه افکنی بین کشورهای مقاومت اختلاف بیاندازند، همه دنیا و حتی رهبران اعراب رهبر حزب‌ الله سید حسن نصرالله را قبول دارند چرا که وی اولین کسی بود که در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاد؛ آنها این مسائل را مطرح می‌ کنند تا بتوانند امنیت اسرائیل را حفظ و بر جنایت ‌های رژیم صهیونیستی سرپوش بگذارند.

رمضان شریف در پاسخ به سوال دیگری پیرامون تعویض سخنرانان روز جهانی قدس بیان داشت: مکانیزم انتخاب سخنرانان دارای مکانیزم خاصی است که توسط ستاد برگزاری نماز جمعه انتخاب می ‌شود، معیار انتخاب سخنران کمی به اتفاقات منطقه مربوط می ‌شود که در نهایت منجر به انتخاب سخنرانان روز جهانی قدس می‌ گردد.

 

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس تصریح کرد: در سال‌ های گذشته همه شاهد بودند که دشمن قصد داشت با حربه ایجاد اختلاف میان اهل تشیع و اهل تسنن اتحاد آنها و امنیت کشور را بر هم بزند اما مراسمی مانند روز قدس باعث می‌ شود تا تمامی نقشه‌ های آنان نقش بر‌ آب شوند.

 

رمضان شریف یادآور شد: راهپیمایی روز قدس در بیش از 80 کشور به صورت باشکوه برگزار خواهد شد، حتی در کشوری مثل نیجریه که طی سال‌ های گذشته راهپیمایی روز قدس به رهبری علامه زکزاکی با حضور بیش از 800 هزار نفر از مردم نیجریه برگزار می ‌شد امسال نیز با همین باشکوهی برگزار می شود.

 

 وی در پایان با بیان اینکه شعار امسال روز جهانی قدس وحدت امت اسلامی ، حمایت از انتفاضه، بیزاری از رژیم صهیونیستی و تروریست‌های تکفیری خاطر نشان کرد: در تهران بیش از 750 نفر خبرنگار، تصویربردار و عکاس داخلی و خارجی برای پوشش این مراسم حضور خواهند داشت.

نظر شما