شناسهٔ خبر: 13717695 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس خبر می‌‌دهد

بازگشایی فرودگاه آتاتورک‌/ ‌پروازهای ایران به استانبول از سر گرفته شد

پروازهای ایران به استانبول که از دیشب به دلیل انفجارهای فرودگاه آتاتورک قطع شده بود برقرار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس پس از وقوع انفجار در فرودگاه آتاتورک استانبول از شب گذشته، این فرودگاه از سوی مسئولان کشور ترکیه تعطیل اعلام شد‌‌.

از شب گذشته پروازهای ایران به استانبول نیز به دلیل همین انفجارها قطع شد و بنا به گفته مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، تا برقراری امنیت و ایمنی پروازهای ما از طریق کشور ترکیه‌ پرواز‌ها فرودگاه آتاتورک ‌کنسل است.

اما لحظاتی پیش ظاهراً با بازگشایی فرودگاه آتاتورک‌، پروازهای ایران به استانبول نیز برقرار شد.

ساعت 11:50 امروز شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با شماره پرواز 719 از فرودگاه امام خمینی (ره)به مقصد استانبول پرواز کرد.

اطلاعات پرواز فرودگاه امام خمینی (ره) نیز با تأیید‌ خبر برقراری پروازهای این فرودگاه به استانبول، به خبرنگار فارس گفت که پرواز بعدی از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد استانبول، ساعت 14:30 توسط شرکت هواپیمایی قشم‌ انجام می‌شود.

از شب گذشته تعداد هشت سورتی پرواز ترکیش‌ایرلاین، آسمان، ایران‌ایر، قشم‌ایر، زاگرش و معراج کنسل شده بود.

به گزارش فارس انفجار پی‌در پی شب گذشته فرودگاه آتاتورک استانبول‌ موجب لغو پروازهای‌ کشورها به این فرودگاه شده بود؛ کشورهای کانادا و آمریکا نیز اعلام کردند که انجام پروازهای خود را به فرودگاه آتاتورک استانبول کنسل کرده‌اند.

آتاتورک فرودگاه اصلی استانبول و بزرگترین فرودگاه ترکیه از لحاظ شمار مسافر و تعداد پرواز است؛ این فرودگاه در سال 1924 فعالیت خود را آغاز کرده و در منطقه «یسیلکوی» واقع در بخش اروپایی شهر قرار دارد؛ فرودگاه آتاتورک در 24 کیلومتری غرب مرکز شهر واقع شده و مرکز اصلی پروازهای خطوط هوایی ترکیه به شمار می‌رود. 

در سال 2015 بیش از 60 میلیون مسافر از این فرودگاه جابه‌جا شده‌اند، که از این نظر فرودگاه آتاتورک یازدهمین فرودگاه شلوغ جهان به شمار می‌آید.

انتهای پیام/م

نظر شما