شناسهٔ خبر: 13714439 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

آغاز عملیات معارضان سوری برای تصرف شهر «البوکمال»

معارضان مسلح سوری با پشتیبانی ائتلاف آمریکا عملیاتی را برای تصرف شهر البوکمال که تحت اشغال داعش است، آغاز کرده‌ و توانسته‌اند کنترل فرودگاه این شهر را در دست بگیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، یک مقام ارشد در میان معارضان سوری اعلام کرد، نیروهای گروه موسوم به «ارتش جدید سوریه» از روز سه‌شنبه عملیاتی را برای آزادسازی شهر البوکمال در استان مرزی «دیر الزور» آغاز کرده‌اند.

این منبع تصریح کرد، معارضان تحت حمایت آمریکا و نیروهای گروه موسوم به «جبهه الاصاله و التنمیه» در این عملیات مشارکت دارد.

در صورتی‌که معارضان سوری کنترل البوکمال را در دست بگیرند، عملا تردد عناصر داعش میان سوریه و عراق بسیار سخت خواهد شد.

شهر البوکمال با استان «الانبار» و شهر «القائم» عراق هم‌مرز است که بخش‌های وسیعی از این استان بیابانی عراق به اشغال داعش درآمده است.

در همین حال، معارضان سوری، امروز- چهارشنبه- اعلام کردند که با گذشت چند ساعت از آغاز عملیات، موفق شده‌اند کنترل فرودگاه نظامی البوکمال را به دست بگیرند و این عملیات تا داخل مرزهای اداری دیرالزور پیشروی کرده است.

داعش شهر البوکمال سوریه و  القائم عراق و روستاهای مجاور این دو را اشغال کرده و با اغام اداری آنها یک ولایت موسوم به «ولایت فرات» تاسیس کرده است که گفته می‌‌شود این منطقه یکی از مهم‌ترین و امن‌ترین مناطق مرزی برای تردد داعشی‌ها است.

جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی نیز از عملیات معارضان سوری در شهر البوکمال پشتیبانی هوایی می‌کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما