شناسهٔ خبر: 13660833 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

شهید آیت الله حیدری از شهدای هفتم تیر ستون انقلاب در غرب کشور بود

خبرگزاری شبستان:رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان همدان گفت: آیت‌الله حیدری یکی از شهدای مظلوم استان، یار صدیق امام خمینی (ره) و ستون انقلاب در غرب کشور بوده که در هفتم تیر به شهادت رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، محمدجعفر شهبازی، رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان همدان امروز (6 تیر) در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر در مسجد مهدیه همدان گفت: یکی از شهدای هفتم تیر شهید حیدری از افتخارات استان همدان است.

 

وی با بیان اینکه آیت الله حیدری از شاگردان امام خمینی(ره) بودند و در سن 27 سالگی به درجه اجتهاد رسیدند، افزود: پدر این شهید بزرگوار به شهر نهاوند تبعید شدند و علیرغم تبعید به ترویج دین مبین اسلام پرداختند و همچین فرزندی را پرورش دادند.

 

وی تصریح کرد: شهید حیدری در منطقه غرب کشور فعالیت های خود را با دستور امام راحل آغاز کردند و چندین بار توسط دولت شاهنشاهی دستگیر و محاکمه شد و در نهایت ایشان را تبعید و تا پیروزی انقلاب اسلامی پایگاهی برای ترویج دین اسلام تشکیل دادند.

 

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان همدان اظهار داشت: شهید حیدری یکی از افراد قابل اعتماد امام خمینی(ره) بود به طوری که به عنوان قاضی القضات منصوب شدند و تا سال 60 منشأ خیر و برکت برای استان و شهرستان نهاوند بودند و در همان سال در دفتر حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر ماه به شهادت رسیدند.

 

شهبازی خاطرنشان کرد: همواره در طول تاریخ مردم شهرستان نهاوند در برهه‌های مختلف تاریخی دارای شخصیت‌های علمی و دینی بسیار برجسته‌ای در سطح کشور بودند و وقایع بسیار مهمی در این شهر به وقوع پیوسته و وجود شخصیت‌های بسیار شاخص و تأثیرگذاری همچون شهید آیت‌الله حیدری نشان‌دهنده تأثیرگذار بودن این شهرستان در تحولات انقلاب بوده است.

 

شایان ذکر است: یکی از شهدای حادثه هفتم تیر شهید آیت‌الله حیدری تنها شهید استان همدان در این حادثه بود که در زمان شهادت هم نماینده مردم شهرستان نهاوند در مجلس شورای اسلامی و هم امام‌جمعه این شهرستان به‌فرمان امام خمینی (ره) بود و مردم مومن دیار ابوذران عشق و ارادت خاصی به ایشان داشتند.

 

 

نظر شما