شناسهٔ خبر: 13610556 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

اطلاعيه مركز ماهر به 2500 سازمان و شركت متصل به سامانه تعاملي امن

در پي حملات سايبري اخير به وبسايتهاي عمومي سازمانهاي دولتي؛ مركز مديريت امداد و هماهنگي عمليات رخدادهاي رايانه اي طي اطلاعيه اي به 2500 سازمان و شركت متصل به سامانه تعاملي امن، استفاده از سامانه هاي آسيب پذير مديريت محتوا را دليل اين حملات عنوان كرد.

صاحب‌خبر - به گزارش مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات متن اين اطلاعيه بدين شرح است:

با توجه به حملات چند روز اخير به بعضي از وب سايت هاي عمومي كه بيشترآنها از نسخه هاي بروز نشده و آسيب پذير سامانه هاي مديريت محتوا استفاده نموده اند، اعمال بعضي از رويه هاي اوليه و پايه ي امنيتي مي توانست از حوادث رخ داده جلوگيري نمايد.  مركز ماهر به عنوان يك نهاد تخصصي و مرجع در كشور، به دور از اطلاع رساني هاي شتابزده، ضمن تماس با مراكز و سايت هاي موردحمله واقع شده و اعلام آمادگي براي ارائه مشورت هاي فني، هماهنگي هاي لازم را در سطح ملي و حوزه بين المللي بخصوص مراكز CERT كشورهاي عربي كه محتمل است منابع آنها مورد سوء استفاده هكرها واقع شده باشد، بعمل آورده و كماكان در حال پيگيري موضوع در ابعاد مختلف است. از اين رو با توجه به تحليل ها و جمع بندي هاي صورت گرفته اعلام مي دارد:

1.      كليه سازمان ها و شركت هاي متصل به سامانه تعاملي امن مركز ماهر جهت دريافت بسته اجرايي فوري براي امن سازي پايه كه براساس تجربيات و تحليل هاي حملات صورت گرفته، تهيه شده است، به سامانه تعاملي مراجعه نمايند.

2.      در اين زمينه كليه مراكز و سازمان ها كه علي رغم اطلاع رساني هاي قبلي، هنوز به سامانه تعاملي متصل نشده اند، اعلان مي گردد هرچه سريعتر نسبت به عضويت اقدام نمايند.

3.      به زودي گزارشي از نحوه ي همكاري دستگاه ها با مركز ماهر درزمينه استفاده از راهنمايي ها و هشدارهاي ارائه شده و ميزان تعامل آنها در هنگام حوادث و رخدادهاي امنيتي، به نهادهاي مرجع ارائه خواهد شد.

نظر شما