شناسهٔ خبر: 1356861 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نماینده مردم شازند در مجلس:

منطقه سربند در شازند تا پایان سال گازرسانی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: همه روستاهای بخش سربند تا پایان سال از نعمت گاز بهره مند شده و وسایل گرمایشی این روستاها هم از طریق کمیته امداد تامین می‌شود.

صاحب‌خبر -

قاسم عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شازند، با اشاره به وسعت این شهرستان و جمعیت 70 درصدی روستایی آن اظهار کرد: در این منطقه باید دامنه کمک رسانی را بیشتر باشد.

وی افزود: خودکفایی و عزتمند شدن خانواده های تحت پوشش و آموزش هایی که به آن ها داده می شود دیگر خانواده های روستایی را هم تحت تاثیر قرار می دهد.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سال های گذشته که اقتصاد خانواده ها در دست خودشان بود، تصریح کرد: صنایع دستی خصوصا فرش این منطقه در سال های گذشته بازارهای کشور را در دست داشت و بیشترین درآمد روستاییان از این راه بود.

عزیزی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی می تواند باز هم سال‌های گذشته را زنده کند، گفت: ایجاد اشتغال های خرد و آموزش توسط کمیته امداد سبب ایجاد خودکفایی در بین ممدجویان می‌شود.

وی افزود: توجه به خودکفایی به درآمد روستائیان کمک می‌کند و از مهاجرت آن ها جلوگیری می کند.

نماینده مردم شازند در شورای اسلامی به اشاره به طرح تحول نظام سلامت تصریح کرد: با اجرایی شدن این طرح کمی از وظایف کمیته امداد در زمینه درمانی سبک تر شده است.

عزیزی با اشاره به بیمارستان صحرایی گفت: پیشگیری و بهداشت یک مسئله مهم است و بی توجهی به این موارد آینده و سلامت مردم را به خطر می اندازد و برپایی بیمارستان صحرایی شهید مقیمی که بیش از 4 هزار نفر را غربالگری کرد محقق این امر بود.

وی به بازنشستگی افراد سالخورده روستایی که در دست بررسی است اشاره کرد و افزود: اگر این طرح اجرایی شود لازم نیست این افراد تحت پوشش کمیته امداد باشند و این امر سبب می شود تا این اداره به وظیفه اصلی خود که آموزش و خودکفایی است برسد.

انتهای پیام/ ب

نظر شما